söndag 12 juni 2011

vilken kväll...


.. det var inte igår om man säger så som fru Unander svängde sina lurviga och pimplade rötjut så flitigt som igår.. Det var även lääääänge sedan hon hade såååå fantastiskt trevligt!!
Vi lyckades förhandla oss till barnvakt för båda barnen och jag lyckades även pumpa ut/ordna med ersättning så att Charlie skulle slippa vara hungrig..(har ju varit lite emot att ge upp amningen men efter att suttit några kvällar med en söt liten klump mot bröstet var tjugonde minut och han likt en hackspett försökt slå huvudet mot bröstet för att få fram ngt ur dem så får jag nog lägga till lite ersättning för att han ska bli nöjd!!)

Vi anlände till festen som hölls i en gammal men nyrenoverad lada runt halv sex. Vädret igår var ju extremt bra så det var ingen risk för frost om man säger så!! :)
Bordsplaceringen och lekarna som hade annordnats var allt annat än tråkiga! JAg tror inte jag skrattat så mkt på säkert ett år!
Vännerna på festen går det helt enkelt inte att ha tråkigt med (tror jag, har aldrig provat att ha tråkigt med dessa galningar!!:D
Kändes lyxigt med ett och annat glas rövin..
Jag hade sammanfattningsvis sviiiin kul och det hela blev ju inte sämre av att mannen i värdparet höll ett tal till jubilaren (sin flickvän) där man mer och mer ju längre in i talet han kom, började misstänka att han skulle fria... Sen säger han slutligen.. -ja Jennie, det är ju så att vi har barn, villa, hundar och ja vi har väl kommit dit då jag länge tänkt fråga dig en sak.... suck... tårarna.. kycklingskinn.. ja ni vet.. så tar han en liten paus och så fortsätter han -jo jag skulle vilja fråga dig om du skulle kunna vilja g....räva ur dammen en halvmeter till... *skrattade då det blev så dråpligt*
Därefter fortsätter han och prata på och sen frågar han den där frågan.. Jennie skulle du vilja gifta dig med mig? Huuuuuuaaaa....
Så där satt vi andra, rörda och överlyckliga över detta bus! Det satte ju helt klart guldkant på festen!!


I dag har vi inte förmått oss göra speciellt mycket, men jag har i alla fall hunnit med att måla två av våra altanstolar svarta (foto kommer) och sen har jag sopat fogsand på stengången..vi fick en trevlig påhälsning av herrskapet Lidén med pojkarna till T´s förtjusning :)

Fredagen bjöds på middag med grillad lax och pestokladdiga potatis ;) supergott och enkelt!
Ann och Henrik med tjejerna var här och vi hjälptes åt med att sätta ihop studsmattan som T fått av mormor och morfar..
När vi var på toy´s r us så fick hon chansen att välja vad hon ville.. morfar och hon stod då vid dom stora studsmattorna.. Ja men vad tror ni fröken ville ha.. hon som tjatat om en studsmatta sedan hon var två.. Nu när hon får chansen att välja vad hon ville (men hon skulle "bara" få en studsmatta så frågan var retorisk) så ville hon helst av allt ha en PRINSESS klänning.. och när vi vuxna försökte få henne att ändra sig så ja då kunde hon väl (suck och stånk) tänka sig en pollypocket.. Inte ens när morfar säger - men sicken stooooor studsmatta, tänk och få hoppa på en sån här.. inte ens då fattade hon att den var tillgänglig för "önskan"..

PÅ vägen hem i bilen så säger hon... MEEEEeeen GUuuuuuuuuuud, men guuuuud så snäll morfar är.. viiiiiiilken snäääääll morfar jag har.. :)
Studsmattan kom upp och tjejerna studsade hela resterande kvällen.. T i sin bästa prinsessklänning :D

Veckans T måste ändå ha varit när hon fått en sån där magisk mask som man för med en osynlig tråd så att den ser levande ut.. Hon har sett den "bli" levande på en film inne på leksaksaffären och nu sitter hon i soffan och ser förtvivlat less ut.. så kommer det.. MAAAAAaaaaaaamma när blir den levande då?? MaaaaAAAmma när börjar den magiska masken LLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEVVAa?? Jag försökte förklara att den aldrig blir riktigt levande utan att det bara ska se ut som så när man lärt sig föra den skickligt?!?! Hon köpte inte min tråkiga förklaring utan proppsar på att den SKA bli levande!!

I morgon fyller bästa Agnes år.. 4 år blir lill-gumman! Tyvärr så har hon smittat sin syster med vattkoppor och vi har därmed valt att vänta tills dom är koppfria i familjen, känner INTE för att ha en liten tjej med koppor nu i sommar. VI tar det till hösten ;)
Frågade min man nu om han ringt som han sa att han skulle göra och meddelat att vi inte skulle komma upp i dag.. Hm.. pinsamt.. måste ringa och be om ursäkt!!! Men jag litade ju på att HAN skulle fixa detta!!
Iiiiiii...

I morgon vankas skitväder!! NU när man börjat vänja sig med 28-29 grader i skuggan.. hua :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar