måndag 20 juni 2011

Möhippa och vänner..

Fredag kväll skulle egentligen våra stadsbor till vännen komma på ett halv spontant besök. Dock hindrades dom av en magsjuka som i sista sekunden anordnade en öppning för ett annat par stads bor.. Anna-Karin och Pär med barn byttes i all hast ut mot bästaste bästaste Jenny och Erika.. SÅ underbart att få träffa dessa två.. Nog för att A-k och P med barn hade varit jääätte trevligt men nu är det så att Erika träffar jag typ aldrig nu för ti´n  och lika så är det med Jenny.. Erika, underbart vackra och härliga Erika och jag bodde typ tillsammans innan jag träffade min man, samt under den tiden som han befann sig i Frankrike. Det är Erika som återfinns som den skyldiga till att Leffen och jag är gifta i dag! Jenny är Leifs bästaste tjejkompis sedan dom var små, en heeeelt gaaalen tjej som man aldrig kan få nog av ;) hon är bara helt otroligt annorlunda och sprallig, annorlunda på ett bra sätt.. :D
Dessa två härliga vänner kom ut på en underbar middag som maken slängde ihop och fick oss att överösa honom med beröm för hur väl han lyckats.. som vanligt :)
Sen satt vi där och sörplade lätt på vårt vin och ack så jag njuter av att få dricka vin igen :) Denna kväll med motta, då jag fortfarande ammar, dock inte på kvällen och natten eftersom jag har för lite mjöl då så han får ersättning vilket får det att kännas legitimt att smutta på ett-två glas vin.
Vi bröt dock upp från bordet rätt (för tidigt tyckte maken och ja som hade lite extra energi) tidigt eftersom vi på lördagen skulle ha en hel dag på stan...

Lördagen: Lolas möhippa..
Ja hon togs tidigt men var dock lite väl "omständig" och hade liiiite invändningar som att hon skulle duscha, sminka och annat fusk innan hon drog i väg.. hon fick transportera sig till stan med hjälp av olika redskap och där väntade vi för att överraska bruden ytterligare ;) alla slöt upp och vi fortsatte upp till en (lånad gigantisk) lägenhet för lite frulle och därefter en liten lektion i sexuell dans kring en stol ;) Kan säga att man kände sig allt annat än sexig där när man försökte sig på att åma sig pch böja kroppen hit och dit.. Med tungan som frenetiskt flaxande för att hålla balansen där och med ett ansikts uttryck som förmodligen förmedlade en känsla av totalt okontrollerad kroppskrängning så ja.. skit sexig-NOT :) men roligt var det i alla fall :)

Sen åkte blivande frun på inlines med tillhörande skyddsutrustning bort till badet, där hade vi bokat in henne på en surflektion (fantastiskt underhållande.. ;) och därefter förtärde vi lite plockmat och drack lite insmugglad skumpa för att sen avsluta i lägenheten igen. Vi roade oss kungligt och hela dagen och kvällen var ytterst underhållande och innehöll en massa skratt och god mat.. Vi avslutade kvällen/natten på Oskar.. Oskar som varit mitt favorit ställe.. hade förvandlats till ett tillhåll för småglin, typ sådana som man suttit barnvakt åt, haft i sommarskola osv.. När blev dom myndig och hur i hela helvete kunde dom ha börjat närma sig 30... Hm.. kände mig väldans gammal och ja tillslut när jag så var på väg hem så släppte alla mina spärrar och jag blev schizofren hjärnkirurg/aktieanalytiker .. Herr Ågren påminde mig tragiskt nog på söndagen om det.. iiiiaa.. tur att man inte kände någon och förhoppningsvis var alla tillräckligt unga så dom inte lade mig på minnet!!

Söndagen var så skön dag, började med att jag insåg hur skönt det är att vara mannen i huset.. Maken tog hand om lillen, fick kliva upp och fixa ersättning, stoppa in tutten, byta blöja under natten och fram till 12 vilket var vår deal.. så nyttigt för oss båda ;)

Väl uppe på bena så åkte vi in och hämtade mina kvarlämnade kläder, sen blev vi upphämtade ute hos oss på ön av världens underbaraste Jennie och Jonas för en halv dag på havet med deras jättefina "vrålåk" till eka ;)
En mycket välsmakande sen lunch avnjöt vi sedan på Vindhem, jag och Jennie beställde in en sallad med räkor och annat gott, Leif en strömmingsrätt och Kapten Jonas en fisksoppa.. alla var mycket nöjda och barnen smaskade i sig sina pannkakor med glass och sylt.. Älskar resturanger som serverar barnen pannkaka :) Jennie och jag (jennie proppsade på att vi skulle njuta av en efterrätt.. kan man motstå sånt underbart förslag ??? Nej!!) gick ett snäpp längre och beställde in en efterrätt som smakade gudomligt.. Jordgubbar med vitshokladmoussé... MMmmm...
Väl hemma på ön igen så beställde familjen varsin pizza och kvällen slutade i soffan och lite väl tidigt för min del.. Somnade helt utslagen i soffan kring 21.00..

I dag så har jag och barnen varit hemma, struntat i att städa och efter att jag bokat titt-in-middag med Vickan med familj så åkte jag och handlade tillbehör till middagen som jag för en gångs skull fick stå för..
Väl hemma så slängde jag ihop en mango salsa, currycoleslaw, en smet till hamburgarna och även en efterrättsgegga ala cheesecake med turkisk yughurt och philadelphia ost och digistivekex med lite blåbär (jordgubbarna var slut) Henke och Leffen fick grilla burgarna medans jag ammade och Vickan tog hand om de övriga barnen samt skar upp grönsakerna.. Allt blev helt ok så jag kanske kan tordas laga mat igen nån gång framöver .. Nu försöker jag få dottern att sova och det går väl INTE nå vidare måste jag erkänna.. she´s awake om man säger så...

Ja det var helgen det...

Vi måste börja använda oss av kodord nu då dottern har fått öron som måste ha en spion/avlyssningsutrustning i.. hon hör ALLT.. och då menar jag AAAAAAAAAAAllllt..
I går så sa jag att vi tjejer som var med på Hippan skulle åka till Åre och cykla downhill.. -Men mamma vad ska JAG cykla på..hmm...
Sen berättade jag för maken om Äckelkarln som var på krogen (65+)..-Mamma vilken äcklekarl...??
Eller när jag berättade att en av poolerna på badhuset hade en långsida ut mot ån som bestod av glas.. så det vore ingen dundersmart idé att göra något fuffens i den poolen om man tänkt vara lite "privat" så att säga..-varför ska man inte göra fuffens där för.. -Vad gör man när man gör fuffens mamma????

Hm.. biten tunga skriver nu gonatt och hoppas på att stor-små-öronen sover ;)

Guten Nacht!

1 kommentar:

  1. Hemma blir det mycket engelska när smågrytorna ska förskonas. :) Nova undrade härromdagen vad vi skulle prata för något språk sen när hon lärt sig engelska?! Snabbkurs i kinesiska kanske? :)

    SvaraRadera