onsdag 15 juni 2011

To do less...

är mitt motto i dag..
JAg har dock inte kunnat hålla mina städfingrar i styr och förutom att sappa med dosan så har dom tagit i två tvättlass, vikt något enstaka ton rentvättade kläder, städat köket.. nu, ska jag återgå till att bara vara.. mamma till världens lilla goseknopp som INTE tycker om att sova själv! Så han kräver alltså närhet tänker någon av er.. ge honom det då.. ja men det är ju inte så svårt i en kvart eller så.. sen har min rastlöshet återgått till katastrofalrastlöshet.. MÅste bara, ska bara, tänkte att jag skulle.. Ja ni förstår nog..
HÖrde av en kollega att min chef bjudit ut hela teamet på sommar lunch (vi brukar bli bjudna på lunch (kors i taket) en gång på våren och en gång på hösten..) men han sa inget till mig när vi pratades vid i förrgår ang nya lönen.. SÅ min elaka tanke var första att åka och hälsa på på jobbet och bara "råka" vara där strax innan dom ska gå så att en del reaktioner skulle bli -åh ska du med på lunchen.. min välspelade förvåning- vilken lunch?
Jag är av den åsikten att jag tycker att det är självklart att man kontaktar samtliga i teamet, sjukskrivna (den viktigaste gruppen anser jag för att dom inte ska känna sig bortglömde) men även föräldralediga. Men vår arbetsgivare är av annan åsikt vilket man får respektera men jag säger bara det... att om JAG skulle ha varit chef så skulle jag kontakta mina medarbetare bara för att visa att jag ser/kommer ihåg och bryr mig om dom.. men det är jag det ;)
Nu tänker jag INTe åka in för jag oooorkar inte och det gör mig inte så mycket att jag inte fick någon inbjudan det är bara gesten som man kunde ha förväntat sig som uteblev..som irriterar mig! (ja men jag är ju sån)

Var på BVC igår med Charlie.. på två veckor så har han gått upp från 4600 till 5480 gram.. ja det går ju ingen nöd på pojken trots sinande mjölkförråd ;)

Nu ni ska jag stretcha mina stackars lår och jumskar.. fick chansen att gå ut på en prommenad i går med bästaste mamma Jennie.. vi slet i en och en halv timme och det känns i mina ovanligt oanvända långstolpar till ben!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar