onsdag 14 september 2011

hm, iväntan på snickarn ..

.. så snickrar jag själv.. halva spikar som sen förhoppningsvis sitter rätt och som jag efter att jag har konsulterat snickarn kan slå in och göra förarbetet klart.. OM jag nu bara kan få hit våran snickare.. han är .. öhm.. eh.. lite upptagen.. Förstår honom men det är ändå rätt irriterande att tiden bara går och går och går.. Vi har tagit lånet och betalar jättetrevlig ränta som vi hade kunna skjutit på men då vi blev lovade att han skulle dra igång i aug-sept så var det ju rätt rimligt att vi skulle ha pengarna på banken..Snickare som han är (inge ont i det men tidsuppfattningen stämmer inte med andra när man arbetar inom hantverkar yrkena..)
så har han nu skjutit upp det hela till slutet på september, mitten av oktober.. nja november och nu sist så lät det som att han skulle ha tid först till "vintern" så.. ja.. hrmf!!
Så nu snickrar jag själv och för att vara "tjej" (hatar att kissa ner tjejsläktet för vi är faan bra bara vi fått reda på hur vi ska göra.. "killar" kan inte tvätta rätt dom heller innan någon informerat att rött, blått och svart helst inte bör blandas med vitt..) och med två små barn, samt ingen erfarenhet och i ensamt majestät så går jag nu an.. snickrar, mäter och donar.. Önska mig lycka till!! ;)

Min dotter driver mig till vansinne.. Pratade precis med mamman som äger orsaken till detta ;)
OCh orsaken heter låt oss säga O... det är O hit och O dit och O si och O så.. ja.. det är O jämt, alltid, ständigt och konstant.. HAn står mig (stackarn) upp i halsen.. jag är så le å höra om den oskyldiga O så jag får nå bryt när hon börjar och det är typ var femte minut!! Hooon och han ska gifta sig, flytta till sånt där hoootell (höghus typ hyreshus, DET är tydligen hotell för det har flera våningar och massa fönster och balkonger ;)och det ska ligga i stockholm.. Så nu när hon blir hämtad på förskolan så börjar hon med -Mamma, när jag och O... varpå jag avbryter och säger.. MEEEEeeen snäääälla.. jag vill i n t e höra om.. (blir avbruten av T och hon säger.. Mamma jag vet att du är allergisk mot O.. så då får jag förklara att jag inte är allergisk mot honom (återigen, stackarn!!) utan mot allt babbel om honom.. men det hjälper inte för varje dag som jag hämtar min prinsessa så börjar hon surra om SIN prins!! Ni vet han med stort P.. ;) underbart men ack sååå "änojing" :)
(men för att inte vara för sur och grinig.. Han är söt, snäll och har världens mysigaste mamma ;)

Nu ni.. sömnen ni vet.. den som ska hålla oss vacker..-det är också massa skitsnack!!! Men ack så snygg man är utan sömn.. Not.. inte ens lite.. möjligtvis lite charmigt strulig i håret om man har tur ;)
SÅ hej och gonatt.. måste sova igen nån timma.. han-den lille.. sover inte så jämnt.. han sover typ flera gånger.. men inte så långa stunder så det gäller att fånga de få som är längre än 30 minuter ;)

Kram på er och ta hand om er där ute i hösten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar