tisdag 13 september 2011

visar mina framtänder...

... i ett morr.. dagen har gått i allt annat än a smile om man säger så.. började med att fräsa tillbaka till min man som faktiskt FÖRST fräste till mig och detta var i går kväll.. jag tjurar faktiskt fortfarande men inte sååå farligt.. VI pratar ju nu ;)
Sen sov jag som ett stingsligt bi mig igenom natten.. bad några okristliga böner om att lilla älskade prinsen skulle sova.. Lyckades icke.. han var vaken, pigg och pratglad.. suckar högt och funderar på öronproppar!!
När jag väl sov så drömde jag.. Min man var otrogen och det med en liten snärta som hette Malin.. vet inte vilken malin och jag kom i drömmen själv på honom med att gå på en fest med denna lilla brud när han själv uppgett att han INTE skulle gå tillsammans med någon tjej och att det BARA skulle vara killarna som skulle ha grabbmiddag!! Så när jag väl vaknade var jag än mer förbannad över gårdagen och (även för otroheten..)och bestämde mig för att JA, JAG ÄR FÖRBANNAD.. jag var förbannand ända tills jag träffade tjejerna på Birsta för en fika på Waynes.. Blev lite lättare i sinnet och dagen slutade faktiskt rätt bra..
MEN.. jag har ju att mål numera när jag är hemma och fattig som en kyrkråtta.. JAg får endast förbruka en mindre summa pengar per vecka och det har varit en FRUKTANSVÄRD svårighet.. JAg HAR lyckats men det får mig inte att må bra.. för det är ju KUL att shoppa.. MEn Men.. när man går på föräldrapenning så blir man allt annat än RIK..
Men så ikväll.. shoppade jag ett par nya (billiga och fullkomligt nödvändiga ... lovar..)vinterskor..
.. en tjocktröja som var nedsatt och med en rabattkupong så blev den gratis (ganska billig i alla fall)
.. en vinterkeps.. (den åker tyvärr bara en tur och retur resa med mig hem till vita huset.. den passade inte lika bra på mig hemma som på i butiken ;(
.. en jeansskjorta (oemotståndlig.. och komplettering till alla mina linnen..) som mamma tyckte var för liten.. Men tyvärr så är det dock jag som har gått och blivit för stor.. nu är det ju så att jag SKA träna på RIKTIGT från och med nån dag här framöver.. kanske redan i MORGOn, eller så sen.. ;P
.. unnande mig att köpa några babykläder till min son som jag typ nästan inte har haft en anledning till att köpa ngt till då vi har så snälla vänner som dumpar alla möjliga små söta/fina/funktionella kläder till oss.. uppskattas men det tar dock bort motiveringen till varför jag ska köpa ngt till honom.. MEN i dag gjorde jag alltså det.. en mjukisoverall.. ala onepiece/ziperall.. :) ett par svarta byxor och det mest nödvändigaste av allt.. DREGGELLAPPAR (han är konstant blöt från näsan ner till midjan..inkl armar och händer)
Men jag har även inhandlat några skivor isolering till förrådet!

Ja så vad har jag då gjort mer idag.. moterat fast insektsnät vid takfoten på övervåningen.. planerat nedsalning av takfoten.. ja.. det var väl allt... nä tagit hand om tvätten, diskat, damsugit.. ja ni vet, det där man måste när man går hemma..Shit så dammigt och rörigt det  blir när någon är i huset under dagen..!!
GOnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar