torsdag 15 september 2011

tvätt å tvätt å åter tvätt..

det slog mig i dag.. Åh jag må vara dum men tvätten tar aldrig slut.. för så fort jag har tömt tvättstugan på tvätt så finns där åter mängder med tvätt som måste tvättas.. Sen ska den hängas och sen ska den vikas för att inte tala om helvetet till å stryka..(görs mycket sällan för att inte säga aldrig hemma hos oss)
Sen har vi det där med städning.. så fort damsugan alias snabeldraken har gjort sitt skulle man kunna ställa ut honom på åretruntbete i kök/vardagsrum.. ständigt en massa små fnuck.. Var dom kommer ifrån.. eller hur dom ens kommer har jag inte en susning om men finns - det gör dom.. små fnucks f-nskapen..
Torka golv behöver INTE jag klaga över för det har jag en underbar mamma som förbarmar sig att göra..Förstår inte varför eller hur hon ens kan erbjuda sig detta helvetesgöra men hon tycks njuta av att göra fint hos andra och DET ska ju inte jag klaga över ;)
Spisen.. lika så.. är den ren så är det för att vi har ätit ute..
Men what the fuck.. Vi HAR något och tvätta, vi HAR nånstans att städa, vi har NÅN (inte bara nån utan en underbar mormor/mamma) som torkar golv och putsar fönster.. (stryker trots mina milda protester min makes skjortor..) VI har en spis att laga maten på.. Så kontentan av alla klagomål och sura snurpna miner när hushållsysslorna utförs.. -VI HAR DET BRA OCH VI HAR DET I ÖVERFLÖD!!!!
Så nu ska jag göra lite av det ena och lite av det andra och njuta av att jag har möjlighet att göra det!!

1 kommentar:

  1. Så sant så sant!! Ska genast börja tänka så (får se hur länge minnet håller.. ;-) )

    Katarina U

    SvaraRadera