onsdag 21 september 2011

i dag är en sån där dag..

... ni vet en sån där dag då man önskar att man legat kvar i sängen..
Dagen börjar med att C håller både mig och maken vaken från halv fyra till halv sex.. JJiiiiiihaa.. Grymtande och stånkandes så somnar han så om.. lagomt till att mannen ska upp, dotterns mat och sovklocka ringer och det ÄR dags att lätta ärselet upp och ur sängen.. för att slå lilltån.. Jiiiiipppiiii... allt går så smidigt, tvätten viks och ska bäras in i garderoben.. lådan välter.. Oooootur.. viker igen och slänger mig med fruktansvärda vokaliseringar som faanjävlarshelvetes(pip)satanshelvete.. ja.. (mooooooget?) När all tvätten är vikt och påväg dit den ska så slår jag mellan tån på den andra foten i en galge som står ut från väggen.. (men dra mig baklänges vad mycket dam det var under klädhänget i garderoben..) fram med damsugaren.. välter med den ut ett glas med vatten som står på golvet.. (ger min dotter som då lyckligtvis är på dagis skulden..för att glaset står där det stod menar jag..) blött.. torkar.. med en lätttillgänglig handduk.. slår mig när jag bär bort den att det var en kräkhandduk efter lilla happyspittern som forfarande ligger och sover.. torkar om lite slarvigt och hoppas att ingen ska ligga just där och lukta..
damsuger.. hör hur det klingar några gånger inuti röret till damsugaren.. HOPPAs att det inte var ngt fiiiint och viktigt som for med i allt dam..
Börjar förbereda min frukost.. hinner till tanken förbereda innan liten söt-men-för-morgonen-ej-så-populär liten prins vaknar.. Han lägges på golvet och inser att en ev protest mot detta är föga framgångsrikt.. istället ler han det allra sötaste och största leende mot mig och glu-glu-gluar lite med tutten i handen halvvägs in i munnen.. sen dadada gla da.. han lite till så får han mig att släppa suramammanminen från natten..Hon packas ner i en kartong tillsammans med massa sommarkläder.. kläderna kommer att få ligga kvar tills nästa vår.. men surmamman kommer nog mest troligast plockas fram redan under nästkommande natt.. verkar vara en obrytbar vana det där han har för sig.. halv fyra till halv sex är nu mer en regel än ett undantag.. han är nöjd men lever om och är fruktansvärt spattig.. håller mig vaken och det får mig än mer att önska att vi hade ett till rum.. gärna ett ljudisolerat som små söta charmiga socker toppar till söner skulle få sova i..
Frukost intas till nyhetsmorgon och kräkningstorkning och bajsbyte.. japp vad vore väl en bal på slottet när man kan sitta här och...
Sen har dagen löpt på.. tvätt.. (ja jag tjatar om det.. men hemma mamma livet ger inte ifrån sig sån stor variation..) förberedelse av middag.. som jag förövrigt brände.. opopulärt om man säger så..

Hämtade dottern och vi tog med oss liten på picknick till vårt eget ställe.. en klipphäll ute vid havet.. SÅ välbehövligt och mysigt!! Kastade pinnar i vattnet och tävlade om vems som flöt snabbast..

Nu har jag nattat båda två små, smällt i mig en halv stoooooor chokladkaka och sitter här.. läser om isolering, luftspalter, ångspärr och annat jääääääääääääätteintressant.. dock nödvändigt då jag måste få igång projektet övervåning innan det blir föööööör kallt!!

SÅ för att inte säga för mycket.. trevlig kväll och nu åker resten av kakan ner..tillsammans med en burk coca cola.. DET är jag värd efter en sån här dag.. och faktum är att det var faktiskt rätt längesedan som jag åt karra nu.. i söndags.. då jag förövrigt lyckades med bedriften att spola ner min sprillans nya Iphone i toaletten.. på SF bio.. när vi såg BIlar.. som jag måste säga .. var för invecklad för att en i min ålder skulle hänga med eller.. ja mitt i filmen så började jag fundera över handlingen.. kom inte på varför det var agenter/spioner involverade i filmen.. men mycket action var det iaf :)

I går var vi förresten hem till VIckan.. blev bjudna på en ooooooooooootroligt god soppa!! De ru Malla.. nu slog fru berggren i taket.. Vi kommer INTE att lyckas hoppa över hennes därefter satta ribba.. för den var sviiiiiiingo!!(kakorna med..skriver kakorna för det var precis vad jag lyckades få i mig.. två.. alla andra stålsatte sig och åååååt EN..Shit sån dålig karraktär jag har..)
Sen var det en snabbis på babysång.. C älskar det.. han älskar överhuvudtaget allt med sång.. men bäst av allt är nog när man centraliserar just honom.. så även på babysången.. man hälsar via sång på var och en .. när det kom till honom sken han som en sooooooool och njöt...;) Men så är han söt å så jag ägnar gärna honom lite extra tid.. ;)

Kram på er alla där ute i härliga hösten!! Välkommen hem Islands donnan, hoppas ni hade det bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar