fredag 21 oktober 2011

bryta ihop.. på rätt sätt..??

Efter att sonen ingått en pakt med personen som sitter och sänder natt-tv:n så har jag inte fått många timmar sömn de senaste veckorna.. Men den senaste en och en halv veckan så har jag insett vilket fenomenalt sammarbete dessa två har.. Som mest har jag sovit 6 timmar under en natt.. men dock osammanhängande.. och som minst 2 timmar osamman hängande.. så.. för att inte krascha har jag tänkt att snart.. snart så är denna övergående fas i hans liv över och han sover återigen rätt hyfsat.. MEN i natt eller rättare sagt i morse så var jag inte lika övertygad om att hans nattvakenvanor är övergående.. Mitt mod och min styrka flög iväg likt en stoooor gasfylld ballong!! SÅ medans den blå röd rutiga ballongen fortsätter att sträva efter frihet uppe i himlen så försöker jag återfå balans under fötterna och få upp ögonlocken tillräckligt högt för att kunna utföra normala dagliga aktiviteter.. så som bre mackan, hälla upp juicen.. hålla koll på båda barnen.. Suck.. min hårda ansträngning slutade efter 10 minuter i soffan, bölandes och snyfftandes med dotterns sympati och försök till tröstning.. Nu sitter hon självmant inne på sitt rum och pysslar som ALDRIG förr.. Sonen sover och jag försöker likt en zombie få ordning på mitt utseende, skötväskan och nu.. sitter jag alltså framför datorn.. skulle kunna säga att jag samlar mod, styrka och energi genom att skriva av mig.. Tårarna är torkade..
Nu kom T ut och frågade lillgammalt - mamma, vad tycker du om att göra.. vad gillar du att göra på jobbet, hemma typ? städa kanske?? Nu leker sötnosen journalist ;) Har jag sagt att jag älskar henne extra mycket vissa stunder!!!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar