fredag 28 oktober 2011

Middag med hippa, huliga och hurta brudar OCH Thomas :)

Igår kväll hade vi en sån där kvalitetskväll.. bestående av min röst, min röst och min röst.. lite mat och massa underbara trevliga arbetskollegor och föredetta kollegor! Som ni alla vet så är jag ju hemma och är föräldraledig.. vilket innebär i mångt och mycket att jag sällan har någon som lyssnar på det jag säger.. SÅ när tillfälle bjuds så måste jag ju ta det.. Så jag snackade och snackade och snackade.. och snackade.. malde vokaler och konsonater lika fort som en godisskål blir tom på en lågstadieklassfest ;)
Så när jag sen kom hem så var jag nöjd, fysiskt, psykiskt och själsligt ;)

Som om jag inte borde ha fått nog, (tror iof att mina kollegor fick sin dos av mig i går) men jag måste in på jobbet idag också för att krama om snälla goa rara Erik som slutar på jobbet. Han är så go att han nog är gjord av socker.. tro inte att det finns nån endaste elakhet i honom.. rackarstyg och humor besitter han men elakhet tror jag man inte hittar bakom öronen på n´ i alla fall :)
Sen slutar ju härliga och goa Mari också.. så trist!! Men hon ska ju i alla fall inte lägga bena på sofflocket utan hon kommer att slita på ett gäng år till innan hon packar ihop för friherrinnertackter.. Hon ska forstätta under samma myndighetsflagg men dock på en annan skuta!

Nu ska mammalus gå upp på vinden och fortsätta hamra och spika.. Sonen sover och dottern sitter på rummet och leker med allra minstaste Polly Poket.. HAr ni sett sånna.. tremilimetersaccessoarer till små mini barbies! Skor på halvcentimetern och handväskor som typ rymmer tre kompakta damkorn!! Men tydligen sjukt underhållande för dessa små brudar kan roa dottern i timtal och DET är skönt det ;)

Kram på er alla goa glada gummor och gubbar (och griniga kärringar;) för nu ni.. ska fru på o jobba ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar