måndag 31 oktober 2011

halloween ??

Delade meningar råder om hurvida detta påfund är smakfullt eller bara horribelt sätt att uppmärksamma de döda.. för det är väl det man gör va?? inser nu att jag inte har koll utan bara tagit för givet!?!

Men hur som, att få klä ut sig, vara läskig och känna lite på trillertemat är en upplevelse för de små..
Dottern fick en inbjudan till en spöööökfest. Jag var lite osäker på hur hon skulle hantera en sådan upplevelse då hon är som sin mor, liiiiiite "harig" av sig..
Men vi åkte iväg på Toy´sRus och köpte några häxdetalier som hon fick ta på sig, höjdpunkten var sminkningen.. Med bestämd order om att få vara snygghäxa så sminkade jag henne med stor koncentration..Hon blev nöjd, festen och maten hade varit suuuuuuper spännande och dom hade ätit avhuggna fingrar, gröna maskar och fått leta efter godis UTOMHUS med ficklampa.. PÅ bro`n in till huset stod en högtalare som spred stämningsfull musik likt i ett spökhus ..iiiiiiiIIIiiii.. När jag sen hämtade henne var det lite spooooky att gå ut genom trädgården där det lyste svagt av ljus och fantasin svävade iväg tillsammans med ljudet av nån som ylar, en dörr som slår igen med gnissel och tyngd.. en vind som brusar genom ihåligheter och.. ja ni fattar..



Liten Häxprinsessa ;)

Det var allt för denna gång.. hammarn distraherar mig lite så jag måste sno upp lite bräder innan jag hämtar häxan på dagis för hörselkontroll... endera är hon stendöv eller så är hon bra på att stänga av!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar