måndag 31 oktober 2011

Föräldrarådsrepresentant..

Jag är vald till föräldrarådsrepresentant och var inbokad på ett föräldraråd ikväll.. DÅ det sällan är fulltecknat på dessa möten så tycker jag att det är viktigt att man går om man är intresserad av sina barns skol och förskoleverksamhet.. Så jag är självskriven och tycker att det är intressant, kul och framför allt skönt (att få komma hemmifrån) å gå.. Så jag hade sett framemot kvällens möte.. SÅ kom svärpäronen..
Innan middagen, som jag höll på att laga då maken och dottern var på första träningen i Judo..
Vi hade tänkt så smart att medans dom tränade så lagade jag maten och sen kunde jag dra iväg.. Men då Svärpäronen kom så tappade jag minnet i vitkolsstuvningen.. mjuk och grynig fick jag så upp det igen när jag tog hand om disken si så där en 48 minuter efter mötets avslut.. Sjuuuuukt irriterad och milt sagt rätt generat inser jag alltså att jag som lovat så stort att gå... inte alls gått utan varit hemma och pedagogiskt nog i alla fall, tagit med mig dottern upp på vinden för att spika läkt!! SÅ jag har ju ialla fall engagerat mig i henne.. dock inte på rätt ställe.. och det kommer jag nog att få äta upp i morgon.. (Ska jag ljuga och säga att hon blev sjuk, hon vill kors i taket vara hemma i morgon för ALLAAAAaaaaa andra hade lov..och att jag inte hade nåt nummer å ringa.. eller ska jag vara ärlig och fälla ner garden och bara säga som det är..)
Återstår och se.. men jag tror att det :( lutar åt att jag bara säger kort och gott (förmodligen med ett långt utlägg om varför jag glömde..) som det är.. glömska!!

Satan!!

Vi var på hörselkontroll i dag.. HON HÖR DÅLIGT.. och jag fick sjukt dåligt samvete då vi, både jag och Leffen varit på henne då hon ALDRIG svara när man pratar med henne.. vi har trott att hon bara "stängt"av eller nonchalerat oss..
Men hon har tydligen vätska bakom öronen och utbuktande och tjocka trumhinnor, vilket gör att hon hör sämre och det sjukaste av allt.. var att den åtgärd som ska sättas in är en ballongblåsing med en speciell näsballong som hon ska blåsa upp med ena näsborren (!!!!) några gånger per dag.. för att återbygga rätt tryck i örat :) sjukt va?!?!


GO natt!!

I natt SKA jag sova, Charlie sover hos mormor och morfar.. så det känns EXTRA lyxigt att gå och lägga mig i en renbäddad (benräddad som jag precis fick till det..;) säng och veta att (förhoppningsvis) man får soooooooovaaaaaa hela natten...
(det är väl nu magsjukan slår till......jag säger det absolut inte högt.. jag viskar fram det.. och håller tummarna att det blir som jag önskar.. sömn är nämligen en brist vara i mitt liv just nu!!!!)

sussa sött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar