onsdag 19 oktober 2011

Sliter som en ...

.. myra..
I helgen så skrev vi ner en lista på grejor som vi borde (måste) göra innan vintern.. Men även sånt som vi måste få gjort för att komma igång uppe innan snickarn kommer .. och vet ni vad.. listan är snart helt tom.. eller ja, egentligen är den ju full i överstrykna saker ;) Sååååå skönt!! Faaaaantaaaastiiiiiskt skönt!!
Med hjälp av min pappa så har jag lyckats isolera klart förrådet, försegla isoleringen, monterat ner massa skivor från övervåningen och vinterbonat träden, fått upp fågelmatningsgrejorna... massor av saker som annars stått och pickat en på ryggen. Men nog för att pappas hjälp har varit ovärdelig, mammas hjälp med barnen har också varit så tacksam.. OCH ni som nu läser detta.. jag har ansvar för barnen från 06.00-11.30.. Charlie sover... 12.30-14.30 tar mamma hand om barnen och därefter träder jag in igen.. så skit på er om ni tycker att jag inte gör rätt för min föräldrapenning.. rumslig kontakt med barnet.. större delen av dagen.. från halv tre till dom går och lägger sig så är dom upp i mig.. JAg värdesätter absolut tiden med dom små men jag värdesätter tiden då jag får snickra och dona minst lika mycket!!
:)
Jag har fått höra en jätterolig hemlis ;) Hemlisar är hemliga.. så jag återkommer ;) med det roliga senare.. men jag är sååå glad och det är så spännande!! :D

I helgen som var fick jag iväg lite av T´s gamla kläder.. sålde på en sån där barnklädesmarknad..Ska erkänna att jag handlade lite också.. en gneis fleece jacka till T och haklappar till C..:)

C har fått sig en knivskarp liten rackare i munnen.. sött, smärtsamt och ooootroooligt sömnlöst!! JAg är så sjukt trött!! SÅ jag hoppas att lilleman nöjer sig med en alvedon och en flaska välling... för att sova heeeeeela natten.. eller i alla fall.. en tredjedel om jag får drömma ;) och vara realistisk ;)

I helgen som kommer så är det fullspeckat..
1. målet att försöka hitta ett par bättre begagnade slalom skidor och pjäxor till T.. på slalomklubbens bytesmarknad..
2. försöka fynda en turkos fleecevindstopper jacka (POP) till T i storlek 128..
3. lämna av T på kalas..ops!! inhandla present får ej glömmas.. iiii...
4. systemet.. vin/cider och lite bastu-öl inför brudarnas kväll uppe i höstliga Vallsjön!!!! :D
5. lämna av barn, hus och ansvar till maken för att bege sig av på pingel-mingel-brud-happening ;) sooooom jag har längtat :D

I morgon.. stycka den första(förhoppningsvis inte den sista för då blir det ICA kött i vinter.. Me dont like!!)älgen.. stoppa in köttfärs och köttfärs i frysen.. .. .. Japp, så var det med den träningen.. JAg får väl se till att stycka vääääääldigt snabbt och springa mellan bordet och diskbänken ;)

Kastar ett getöga på argasnickarn.. samtidigt som jag skriver.. Oj oj oj.. vilken mjäkig/slö/korkad? eller bara psykiskt trött människa?!? Skulle kanske behöva gå om skolan.. kanske ta sig en titt på om han verkligen ska gå i en "riktig" skola..ev att han skulle behöva lite EXTRA stöd.. typ särskolan kanske?!
Inte så att stallet står helt fullt typ.. mer typ att alla hästar är på rymmen... hissen stannar i källarn.. besticken ligger inte i lådan.. ja.. ni fattar.. men sicken trög en!!

Nä ni.. nu ska jag göra iordning mig för att kunna smyga ner i sängen efter greys..!!
Stolt över min dag!! Hur har din varit, hoppas att du också är nöjd :)
Kram och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar