tisdag 11 oktober 2011

Snabba puckar..

hastade in på jobbet en kortis.. Jamen det är ju snart bara byggnaden som står kvar på samma ställe.. folk kommer å går i parti och minut.. massor av nya kottar som gick fram och tillbaka, för mig som inte kände igen värst många.. kändes det som om dom gick fram och tillbaka som yra pickande höns.. Men några underbara och välbekanta människor fanns kvar.. Fick mig många kramar och en längtan efter dessa människor och min vanliga vardag infann sig?!?! MEN.. jag älskar ju den vardag som jag har här hemma också.. jag avgudar lilleman och den tid som vi har.. Likaså den tid som jag har lyckan att få dela med min lilla sessa.. Att då och då få avnjuta en morgon eller eftermiddag med de båda i soffan eller på nån utflyckt eller som i torsdags en stund tillsammans på badet alla tre.. det är ju guld värt och det är en tid som aldrig går att få tillbaka!! Visst.. en femåring har även en förmåga att knäcka sin mamma och en femmånaders har ibland en envishet att vara vaken på nätterna vilket knackar ner sin mors tålamod ner under fotknölarna..
MEn som mest är det helt underbart!!

Idag har jag alltså varit in på jobbet.. hunnit med en efterlängtad sång stund med några andra mammor och bebisar, både jag och Charlie njuter av dessa kvalitetsstunder.. dels får han stimulans och han älskar när man sjunger för honom och dels så får jag chansen att surra hål i öronen på de andra vuxna ;)

Därefter hämtade jag Thealie och vi åkte till Birsta för att inhandla vinterskor till den storfotade lilla fröken!
Dyrt blev det men såååå skönt att det är över, att vi lyckades och att det är ett heeeeelt år tills nästa gång vi måste ta oss i nackhåret och släpas till skoaffären för detta helvetesgöra..

I morse var det dags för den årliga fotograferingen på dagis.. Fin och förfinad ;) gick vår älskade lilla barbie till dagis för att vara "schnygg".. MEN.. för det finns ett MEN.. hennes kläder var fööööör små.. för kort, håliga eller inte färgmatchande.. så ikväll fanns det ytterligare ett mål förutom skorna.. några kollagetröjor (som passar fröken i smaken..svååååår nöt) och nån jeanskjol.. Lyckades någorlunda..
Till helgen ska vi på barnklädesmarknad och förhoppningsvis så hittar vi några "bra" plagg även till henne.. för till den minsta så finns det alltid gobitar, då dessa kläder sällan är slitna i just dom storlekarna.. men i hennes storlekar så är det lite värre.. då är det oftast omoderna och urtvättade kläder som säljs..(men man kan ju ha tur ;)

nu ni.. sov gott ;) lägg dig nu favvo D.. du vet vem du är ;) oooris ;)

Blir så glad när jag hör att det finns vänner som kikar in här.. har någar trogna läsare per dag.. lite nyfiken på vilka ni är.. vissa vet jag och andra gissar jag, medans vissa är nog inga jag känner.. har några följeslagare från tyskland och USA.. Vilket gör mig nyfiken, men då detta är internet, tillgängligt för alla så är ju det tjusningen med det hela.. Dessutom skriver jag ju inte för några speciella (eller alla är ju speciella ;) utan syftet med bloggen är trots allt nog bara en för mig öppen dagbok.. Ärlig, tradig, bjudande, ett sätt att få surra av mig utan att bli avbruten.. Haha, det är nog största anledningen ;) jag får PRATA ostört..ingen måste läsa, ingen måste höra.. dom som vill är välkomna och dom andra skonas ju från mig och mitt pladder ;P

Nä men sånt ordbajseri.. IGEN.. sov gott sa ja ju ;)
kramelikram

2 kommentarer:

  1. Ja du vet väll att jag följer dig här eftersom vi tydligen inte kan träffas så ofta.... men jag kan ju iaf hålla mig uppdaterad om dig ;-)

    Kram
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Jag följer dig också här, så roligt att läsa! Kram Jenny

    SvaraRadera