torsdag 14 april 2011

Aj aj aj..

vi var ju in för några dagar sedan, förhoppningsfulla och trodde att vi skulle komma hem med en liten trollunge- mest troligtvis utan trollhår dock :) men men väl hemma sedan så har det varit en total förändring.. Lugn mage, lugnt runt om men jag har gjort mitt bästa för att få lite att hända.
Jag rensade ju vinden för några dagar sedan men skiten försvinner ju inte av sig själv så i går bad jag min make att ta en stooooor bil hem för en tripp på tippen..
Han tog en med öppet flak.. ett vrål-vräk-åk.. vet dock inte hur praktiskt det är med öppet flak när man ska lämna diverse kartonger och annat löst flygande.. Men vi kom i väg och efter att ha mutat dottern med glass om hon uppförde sig och stannade iiiiii bilen (barn får inte kliva ut ur bilen på soptippen..)så gick det mycket smidigt.
Kände mig nästan nöjd över att ha kvar magen.. micron som gett upp passade perfekt att bära på "hyllan" och lika så videon, gamla skrivaren från helvete och några andra större otympliga embalage, hinkar osv..
Nu är det bara massa kartonger som ska bäras ner för sortering och utplacering i förrådet. Men innan jag kan ta ner det till förrådet så måste jag ha tag i en vit billy bokhylla.. begagnad.. så jag söker en på nätet.
Problemet är ju bara att jag inte kan looooova att jag kan komma och hämta den eftersom jag liksom kan tänkas vara rätt upptagen om si så där en kvart-tjugominuter om jag har tur/otur..

Nu ska jag gå igenom min/våran ekonomi och hoppas att den där okända miljonären har satt in en gåva till oss.. räcker gott med några hundratusen.. mest troligt så finns där endast minussaldon och räkningar som ska betalas i slutet av månaden.. med våra egna pengar.. men hoppas och drömma kan man väl alltid! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar