torsdag 7 april 2011

Psykologen.. nu behöver jag..

psykologi i stora propotioner...
INte nog med att jag är gravid och klagar över detta typ.. hela tiden.. Inga nya tecken på att lillebror vill ut.. förutom att jag fick kvitto på att jag fysikt ansträngt kroppen under gårdagen.. träningsvärk i ryggen, ett bäcken som idag enbart bristfälligt sitter ihop här och där..går numera den omtalade och igenkännande graviditetsgången.. dvs, vankar fram och tillbaka i sidled med ena handen i sidan av ryggen...Jiiha, sexigt värre..

Men jag har FAKTISKT ett större problem med en annan sak.
Thealie har en vän på dagis som hemskt gärna vill få följa med oss hem, eller låna hem T.. och då pratar vi daglig förfrågan (läs tjat där argumenten för att "slippa" få med sig ett extra barn hem alltid tar slut)
Det är jätteroligt att T har kompisar men jag har inte den mentala orken att ta med båda två hem.. Och nu har det gått så långt att jag känner ångest för att hämta dottern innan jag vet att denna kompisens föräldrar redan har hämtat hem henne.. HUR ska det då gå när jag måste hämta hem innan 14:00...
Vi har dessutom ett annat problem och det är att få våran dotter att varva ner på kvällarna. till skillnad från "vanliga" barn så går hon upp i varv och spinner likt en speedway motorcykel inne på parketten under si så där 2-3 timmar innan sänggående.. när vi sitter i soffan för att mysa med en bok, tv eller ngt annat så sitter den lilla tösen och studsar upp och ner som en gummiboll.. När vi väl har gått och lagt oss för att läsa sängboken så ligger hon hela tiden och kickar med ett eller båda benen, armarna måste leka över ngt, gärna bokryggen (vilket ni kan förstå bidrar till att det blir irritation över att boken fladrar fram och tillbaka och ja...)
SÅ nu är det så att Förskole personalen har börjat påpeka att hon är trött och har lätt till att bli ledsen på förskolan och har förslagit att vi lägger henne I TID.. ja men det gör vi ju.. hon ligger oftast i sängen vid halv åtta-åtta.. och då somnar hon inte förrens klockan nio! Vi har ju trott att hon inte har varit trött och att det är därför som hon ligger och är rastlös.. Jag frågade på BVC och dom gav förslaget att vi skulle lägga henne redan vid sju och sen har hon förhoppningsvis sparkat av sig till åtta och sover sen sött.. Det har faktiskt funkat men det var inte längesedan vi påbörjade "omskolningen" och därför har vi satt gränser för när man leker med kompisar och denna vecka är det inte ok att följa med eller ta hem någon eftersom vi har bedömt att hon måste få chansen att varva ner på RIKTIGT.. Detta har alltså inneburit att vi har tjat och gnat varje kväll från hennes sida om att hon inte får leka med någon och att det är ORÄTTVIST (allt är tydligen orättvist nuförtiden..) för det är BAAAAAAAAAAAara hon som inte får leka med någon!!

Lika orättvist som att det är BAAAAAAAAARAA hon som INTE har någon Iphone på dagis.. Aaaaalllaaaaaa andra har en IPHONE av hennes kompisar..
Som om!!!

Nä idag ska jag ta mig i kragen OCH FÖRSÖKA vara lite trevlig och faktiskt åka på IKEA och äta frukost med Bästa Sara och hennes svägerska.. Jag har ingen lust och är otäckt irriterad över att måsta göra det för jag är tjurig värre för tillfället.. MEN det beror inte på Sara eller svägerskan utan det beror HELt och hållet på att jag för en kamp med lille Charlie som vägrar komma ut.. Men snart så har jag nog vunnit.. eller blir det han.. beror väl på HUR man ser det antar jag :)

Hörrni det REGNAR i dag.. mysigt tycker jag :)

1 kommentar:

  1. Tänkte just säga det..lägg henne tidigare. Men ni hde tydligen fått det rådet. Hoppas det går bra.

    SvaraRadera