söndag 3 april 2011

Sån socialdag...

.. vi har varit runt i delar av vårt socialanätverk.. eller vi har hunnit avverkat två härliga familjer i dag.
Vaknade efter en smärtande natt.. förvärkar och sammandragningar.. kliver motvilligt upp, hoppas att världen erbjuder en förlossning inom kort.. Suckar.. konstaterar att natten förmodligen inte är den sista med graviditetskrämpor utan mest troligt kommer det nån till..suckar och tar mig en tvagning, smörjer omsorgsfullt de nyfilade (dock ej helt okomplicerat att bemästra en fotfil med två vanligt korta/långa armar runt en ovanligt rund och stinn mage..)fötter, konstaterar att nagerlacket borde bättras på.. ger mig inte på det då luftvägarna är rätt ansträngda och magen på brädden fylld med bäbis..
Smörjer resten av kroppen och njuter av doften av ny bodylotion från bodyshop.. Mmm.. kvalitetstid för mig själv i badrummet!
Äter frukost, rensar tvättstugan och förvånas över hur fort det gick att vika 4 tvättar.. tills jag inser att det bara var tre och att den fjärde fortfarande ligger i maskinen OHÄNGD.. hänga tvätt är det värsta jag vet. Smärtsamt nog så inser jag även att det var den tvätten som bestod av sockar.. suckar och funderar på att glömma bort den.. glömmer bort den (så där ja, nu återgick söndagen till att bli behaglig igen)
Familjen gör sig klar, vi packar oss i bilen, jag kompletterar makens bil med en tjock handduk under min rumpa.. Vatten varning (?) ja eller bara i fall att det skulle få för sig att bli plaskvått.. har fått höra diverse historier!!
Vårmässan igen, dottern var ju lovad en delfinballong i klaraste rosa. Annars var det en totalt värdelös mässa med ytterst lite inspiration måste jag konstatera..
Ballongen och 10 munkar var det som hängde med oss till bilen och efter en nyttig och näringsrik lunch på Shell så transporterade vi oss upp till bästa "bajskrilles" härliga familj.
Efter Fika och nån timmes vuxenprat med ständigt ny servering av affe och jölk  av sötaste Colin så bröt vi upp och kostade på oss en snabbvisit nere hos galnaste familjen jag känner till.. MOdins.. Men så sköna och helt underbara människor! (dock galna och älskvärda)
MAgen krävde där ständig underhållning av choklad/negerbollar (kalla dom vad ni vill) dom smakar lika oavsett namn.. 6 stycken bäddade ner sig helt oskyldigt i barnmagen.. som gravid kommer man undan med vad som helst :)

Skrattar åt makens försök till att göra sig snygg.. först med helskägg, därefter med bockskägg, en mindre variant av bockskägget och slutligt.. en smäcker tangorabatt.. Ja jo.. han följer inte med på nån förlossning så i alla fall så nu har han fått order att kapa skägget helt.. Hm.. jag som tycker han är snyggast med två dagars skäggstubb all over!!

Nu ska jag sätta mig tillrätta och njuta till en inredningstidning och titta på tv:n..

Auf wiedersehen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar