onsdag 6 april 2011

olika dagar..

olika dagar och olika ork!
I morse vaknade jag med ett ryck.. familjen hade försovit sig.. gravt.. maken börjar kl 08.00.. jag glodde på uret när det slog över till 07:58.. maken makar sig ur sängen, jag fattar telefon och ringer och meddelar att dottern kommer att äta frukost hemma.. hon tycker faktiskt att det är super trevligt att äta frukosten på förskolan och trots att jag har varit hemma och på läkarens order tagit det lugnt så tycker hon att det är roligare att vara på förskolan.. NI kan ju tänka er hur KUL (not) hon kommer att tycka att det blir när hon inser att lillebror kommer att göra så att hon måste vara hemma måndagar och fredagar och inte nog med det, hon får först komma in på förskolan kl 09:00 och jag ska hämta henne precis innan dagens ena hjödpunkt= mellis... Jag tycker att det är gryyyymt och jag kan ju bara hoppas att hon aklimatiserar sig till 15:timmars förskoletid per vecka!!
Vår dotter är en otroligt social och underhållningskrävande liten brud.. lördagar är hemska då hon börjar morgonen med att tjata om att hon vill åka till en kompis.. så..

I dag har jag förutom lämnat min dotter på förskolan, skottat ut två gigantiska snöhögar för att få igång liten därinne.. solat mig en sväng, ätit potatis och purjolöksoppa.. det enda som den satte igång var en hiiiiiskiliiiiig halsbränna.. Ghaaa...
EN gigantisk tallrik med glass och tillhörande massiva mängder chocklad, kolasås och med strössel.. LIndrar liiiite..

Därefter gick jag upp på vinden, röjde igenom en massa lådor som stått sen vi flyttat hit, sen mormor gick bort för drygt tre år sedan.. slängt massor, sorterat ut sånt som jag vill ha kvar, sånt som jag skulle vilja sälja på loppis..(känns konstigt att slänga helt riktiga saker bara för att dom inte är moderiktiga för oss) problemet är väl bara att det inte verkar finnas någon loppis som jag kan haka på.. några tips?!

Jag har burit ut alla krukor som stått i kartong där uppe men som känns bättre att ha samlade tillsammans med alla andra krukor ute i förrådet.. (tungt..hehe)

ja sen har jag skottat liiiite till...men vet ni vad.. han reagerar inte ens på fysiskt hårt arbete.. då mår han gott, och det är ju lite oroväckande likt den övriga familjen.. vi som hoppas på en lugn liten kille som förnöjtsamt sitter och "Umgås"..

kram och ha en trevlig kväll!!

1 kommentar:

  1. Så underbart att du har börjat skriva igen. Jag sitter alltid med ett leende när jag ser dina upplevelser framför mig.

    Kram på dig fina du,

    Jenny S

    SvaraRadera