söndag 24 april 2011

En liten trött en :)

Jag är sååå lycklig, jag har fått en drömbebis. Han sover sover sover, äter, ligger och tittar och somnar om.. en och annan bajsblöja och kräkning men hej, va f--n gör det när man är så "snäääll" :)
Jag som i snart 5 år gått och gruvat mig för "nästa"barn. Har inge vidare tidigare erfarenheter från spädbarn då Thealie hade kolik, kraftiga kräkningar (en happy spitter som läkaren sa) och därefter öroninflamationer i mängder?! Men lilla Charlie är ju en drömbebis, så söt, så go och så lättsam!
Storasyster är stoltare än någon av oss och hon gör allt så bra och rätt. Hjälper till och vill inget annat än att hålla lillebroscha (n:et lämnas förjämnan och det i säg låter rätt komiskt när det konstant blir lillebroscha) och mysa med honom. DÅ känner man hur lycklig man är, när man ser sötaste T med minsta C i knä tittandes på barnprogram och hon stryker hans hår samtidigt som hon är helt inne i tv:n.

I går var vi upp till svärföräldrarna och åt påsk middag. Efteråt tog vi oss en tur upp till Jonken och Lola.. inte visste vi att det skulle ha varit en så rätt dag för det!!! Sån lycka när man kommer ner till stugan och bäääästaste Swan och hennes "nya" Gustav (För mig är han ny i alla fall ;) och inte nog med det.. Jenny och Jossan satt också på nya altanen och det var såååå trevligt att se dom alla.
Kvällen bjöd på ett och annat orginal nerifrån byn och när vi i familjen Unander började packa oss hemöver hade familjen annorlunda på att utöva discodans alá morgongympa från Vemdalen.. sjukt kul och sjukt uppskattat av dottern som gick i gång på alla cylindrar.. Undrar just vad ett barn tänker när ett gäng vuxna hoppar, sprattlar och gör sig fri alla hämningar i kroppsrörselse vägar. Mest troligt växer dom barn som får uppleva sådana tillfällen och vuxna, upp med en liiite annorlunda syn på vad som är normalt och vad hämningar är, kanske t.o.m med lite stärkt självkänsla. Dessa barn lär sig släpper loss och lär sig leva ut sina energier! Underbara människor som Modins får man leta länge efter att hitta.. Gaaalningar!!

Nu ska vi ut till mormor/mamma och fira henne, då hon fyllde år i går..
jo jag vet, jag måste nog utlova liiite kort på minsta prinsen..

kram och ha en fortsatt trevlig påskhelg, det lilla som är kvar av den dvs..

1 kommentar:

  1. Blir så glaaad av att läsa det du skriver gumman! Jag blir så varm i hjärtat över att du är en lycklig tvåbarnsmamma som verkligen upplever den där magiska kärleken med dina små :) Men än en gång säger jag...va vare jag sa! ;) Puss påre!

    SvaraRadera