måndag 25 april 2011

Tycke och smak...

.. glömde att berätta att min dotter till skillnad från andra barn väääägrade att vara påskkärring.. PÅSKkärringar är fula och JAG Vill inte vara fuuuul.... Så det var ju bara att kaputilera! INgen påskkärring i vårt hus!

..glömde en sak till.. Min dotter tycker att det borde skrivas i tidningen att hon har blivit storasyster ;)

..bara en liten sak till.. Thealie körde fyrhjuling för första gången själv den här helgen!! Pappa Jörgen fick i uppdrag att instruera dottern i handhavande av mini fyrhjulingen. Han visade gas, broms och hon gasade och drog iväg.. Leffen satt med lille charlie och såg nervöst på när han släppte iväg vår äldsta guldklimp ner över lägdan.. Jag bad Pappa J att kanske följa med henne då hon körde. Jörgen tyckte att -nä det går bra det där.. Jo, men hon har aldrig kört förut.. Jörgen vred lite obekvämt på sig och upprepade det jag sa i form av en fråga.. -har hon ALDRIG kört????? näe det är ju just det, hon har aldrig kört.. Nu springer Pappa J som en gasell ner över lägdan efter henne. Jag blir rätt nervös jag också då jag inser hur fort hon försvunnit runt husknuten..
När jag hinner runt huset så möts jag av en chockad men rätt imponerad 10 årig Benjamin som säger.. Sååååååg du.. SÅÅÅÅÅÅG du hon våååååååltade över fyrhjulingen!!! SÅååååg du det, såg du huuuur hon VÅÅÅÅÅÅÅLTADE??.. eh... EHHE... näe.. kommer runt huset och min steglängd samt min puls har fått sig en markant höjning.. Ser Jörgen stående över liten tjej som sakta reser sig upp.. håller sig om armen och gråter rätt milt.. chockat!!
Phju, hon kan stå.. hon gråter, och hon håller armen i vinkel som man brukar göra när nyckebenet är av.. suckar högt av lättnad/utmattning!! Jag hinner lugna ner mig innan jag kommer fram och kan konstatera att allt har gått bra. Inget brutet och hon vill INTE åka mer på den liiilla fyrhjulingen utan hon VILL åka på den större, men framför Benjamin...
Nu ser hon ut som en liten tjej som blivit hårt omskakat i armen.. blåningen är inget att leka med, stor och ful... men hon har ju insett att om man visar den och säger att man har VÅLTAT över fyrhjulingen och at fyrhjulingen nästan landade på henne, ja då hamnar man lätt i fokus.. i folks fokus trivs vår dotter som fisken i vattnet!!

Ja nu känner jag mig bättre, nu har jag nog inte undan hållit ngt från er.. min påskhelg har varit minst sagt underhållande(modinarna stod för hög underhållningsfaktor), trevlig(långfredan spenderades med Northcar/bike vännerna som som vanligt alltid är mer än trevligt!!), lugn(hela helgen har erbjudit sköna sovmornar) och toppväder(behöver nog inte kommenteras ;)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar