fredag 1 april 2011

ett första aprilskämt...

.. är inget vi vill ha.. så lillebror får dispans i dag.. Håll dig kvar där inne lillkillen..
Men har du inte kommit ännu så lär du ju inte komma i dag heller.
Min kusin fick sig två små tvillingflickor i går.. några veckor förtidigt så dom blir kvar på neonatalavdelningen vilket jag inte är sååå avundsjuk över. Känns bra att veta att om han nu vill komma ut så är han helt och hållet färdig och kan om inget oförutsätt inträffar då följa med oss hem så snart vi själva vill. Vi har dock planerat att ta det lite lugnt och stanna kvar på vårdhotellet ett dygn.

Lämnade av prinsessan i morse på förskolan, hon var så söt och omtänksam när hon även i dag tyckte att jag skulle vara hemma själv och vila upp mig innan lillebror kommer. VI har läst en bok tillsammans där storyn består av en tjej som går i ett:an och hon får en lillebror som tar musten ur hennes föräldrar och hon själv känner att hon får mindre utrymme och mindre uppmärksamhet.. att känslan av att lillebror tar över och hon själv blir "ensam".. vi pratade sedan om att DET är OK att känna så men då måste man berätta det för mamma och pappa. Så om hon blir avundsjuk och blir ledsen så är det helt ok och hon ska då prata med oss om det och be att vi ska vara lite extra med henne. Vet inte om hon är för liten för den sortens eget ansvar men hon sa själv att hon ska säga till mig och L när hon vill att vi ska ge bort lillebror till mormor och farmor, men mamma vi kan ju ta tillbaka honom när vi vill ha honom igen.. ;) Gullunge!

I dag öppnar vårmässan här, jag har faktiskt längtat jättelänge efter den.. konstigt för jag brukar tycka att det är rätt värdelös när jag väl är där.. Men mest troligt så har det väl att göra med att vårkänslorna nu oroligt spritter i kroppen?!?!

.. nu till frukost och nyhetsmorgon uppkrupen i soffan.. kurr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar