söndag 27 december 2009

älskade hatade ..

JAg är en snö älskare.. egentligen.. men ja.. den har en liiiten irriterande förmåga att adderas på "att-göra-listan" som just nu känns EXTRA lååååång..
Ja och.. så om jag klagar.. men jag är så trött på att måsta måsta måsta hela tiden..
I morgon måste pappa och jag isolera det förbenade sabla taket på förrådet... inte för att det är ett måste just att isolera just nu.. MEN JAG vill, för om jag inte gör det kommer jag att bli TOKIG på riktigt!!
Vi lever på en gudomlig fläck på en vacker ö.. vi har en underbar tomt (som kräver extremt mycket uppmärksamhet.. sommar som vinter tycks det som.. är det inte grässådd så är det tydligen snöskottning..) och vi har ett underbart hus.. Ett i mina mått ganska stort.. PÅ UTSIDAN.. Men då vi inte inrett övervåningen än (och faktum är att det ser ut att DRÖÖÖJA) så lever vi på en ganska stor yta-öppen planlösning med få förvaringsmöjligheter.. Men vi är en familj av samlar sort.. vi bara måste ha någonstans att stoppa undan våra smååå samlingar av stickade tröjor, jaktateraljer, gamla krukor som för tillfället ej används.. några hjälmar, överblivna skidor.. ett gäng Jeans som någon någon gång ska trilla i igen.. Suck ja listan kan göras låång!!
Så nu MÅSTE alltså slag slås i sak! Golvhelvete måste får en mössa och i morgon ska min allra bästa pappa.. inte för att jag har många att välja mellan.. hihi för jag har bara en pappa.. eh.. så vitt jag vet ;)
Sen ska jag ut till Classes för att köpa några plastboxar av modell större för att paketera om alla småbarnskläder och där i mellan ska jag leta reda på T´s barnoverall.. som Verkar vara spårlöst försvunnen..

Kunde jag så skulle jag slänga i mig massor av kola, lakrits, knäck och choklad.. Sååå söt sugen.. INget sött hemma.. skulle kunna döda för en näve bilar nu!! MEn som ogravid kvinna som jag är så dödar jag ingen ;) fniss.. Känns som om man får svara på den frågan.. frågan om när nästa kommer.. om det är någon under jäsning.. frågan om lille bror osv.. nästan dagligen..Hm.. tydligen så står det i skötselrådet för giftemål att barn nr två är obligatoriskt per omgående..
Hejda re Rejdar.. Ingen brådska.. INga krav.. T önskar sig bara TVÅ syskon och ironiskt nog tror hon att dom kommer även hon per omgående.. LÅt mig få säga som så här..
INgen knodd på jäsning, inga planer att skjuta skarpt inom min ettas rosa väggar ;)
Men det är kul att det spekuleras och divideras.. Det tyder ju på att man inte är borta från samtalen.. man kan alltså se det som att man är någon som det i alla fall i bland pratas om.. Ja..
stjärnstatus ? Nja.. men jag finns... och någon bryr sig ;)

Kram och lycka till med skottningen i morgon.. hehe.. vi har en snöslunga ;)

Semester.. det gillar jag, även om den inte går till varmarebräddgrader.. Gräddhyllan på Kalkstenshawaii funkar rätt bra..

1 kommentar:

  1. Hahaha! Du är så härlig!

    Hoppas ni haft en härlig jul och njuter de dagar som är kvar av ledigheten!!

    SvaraRadera