onsdag 23 december 2009

bombvarning!!

Har ni samma dilemma som jag.. förutom sjuklig familj.. nu är vi INTE dööende men tillräckligt krankliga så att en hemma dag för fröken står på schemat!!.. mitt dilemma, om det inte var en bomb som detonerade här vad var det då???? Vilken röra, direkt farligt område!! Risken för skador är överhängande... lego av minsta sort ligger utspritt över hela "storgolvet", paket rester från inslagningen ligger i drivor på diskbänken.. Det kan om man spårar noga finnas misstanke om bakning.. eller rättare sagt det kan om man har minst misstanke en diskbänk under all odiskad bakröra.. MEn biscottisarna blev godkända..

En sort med choklad och mintsmak! Succe om man frågar mig ;) men så gillar jag avslöjandevis också mint och choklad ;)
En annan med pepparkaka och choklad, också denna en höjdare.. Bakade ju limpor med diverse nötter i.. även dessa, för det blev ett gäng, blev utomordentligt goda!

Och se där, nu tittar herr bock fram ur snöklädd skogsdunge! Älskar den här tiden, snö, lagomt svalt, samtliga färger i gråskalan samsas om uppmärksamheten ute!! Love IT!
Nu kan man nääästan säga att en gnutta julkänsla vill infinna sig!! MEn låt oss nöja oss med att säga att en känsla av underbar uppskattning av vintern åter lyckats hitta hem i mitt hjärta!
Den plumsande bocken får mig att uppskatta kaminens värme och chokladen i min kopp.. Vill gärna kura inne i dag! Har några få måsten som ska utträttas i dag, hoppas på att få hem L lite tidigare så jag kan raket handla det som saknas på Maxi!! Har ingen lust att besöka något charmigt shoppingcenter.. Hm.. Kanske att hahah..a.. har ni hört låten staffan var en stalledräng.. jag hör just nu en om Staffan var en stallegrej.. sankta lucia, stor tåa klia.. (tack farfar..!)sunesfent..ytteligare ett nytt stråk i Staffansvisa ;) Så sött att höra liten sjunga medans jag med städångest ser på när hon omilt flyttar runt det porslinssköra luciaföljet som vi har på köksbordet!! Känner inte direkt för att ta fram damsugaren för att suga upp likdelar av en stackars stjärngosse eller en blond lucia.. Iof måste damsugaren fram men jag nöjer mig med att suga upp likdelar av damråttor och damkattor.. en och annan degslutt och några hundra granbarr.. stackars gran, må va naken innan juldagen!!

Nu ni.. packning av finkläder, nattsärkar och ytterkläder av modell biiig, hot, duniga och absolut värmande!! Ty det är kallt.. inte sviiin kallt men tillräckligt kallt för att jag ska burra vid tanken av att måsta frysa ;)
Nä nu har jag tydligen inte tid, får ORDER om att massera dotterns fötter.. Måste sluta köra med MIN mamma.. inte bra om dottern lär av mor sin för då får JAg slava :)


GOD JUL PÅ ER ALLA!! STRESSA LAGOMT OCH KÖÖÖÖÖÖR FÖÖÖÖRSIKTIGT!!

2 kommentarer:

  1. God jul på er också!
    Det låter mest som att du behöver lugna ner dig och känna av julkänslan men det kommer nog imorgon ska du se...

    Kram på er
    Cissi

    SvaraRadera
  2. God Jul o många kramar till er! Ses på hockeyn :)

    / Jenny

    SvaraRadera