onsdag 2 december 2009

Sån underbar vecka..

Har pysslat lite i kväll..
Men som jag nämnt tidigare så är vår kamera absolut ett botten napp.. men här kommer i alla fall ett litet fanér hjärta.. en bit av dörrkransen
och lite ljusarrangemang.. och min lilla bock som nu står på tv bänken..

Ser ni.. jag har planterat två små söta knoppar.. vet inte ens vad ;) men jag hoppas på blommor ;)
Jag har även fått några undrabara biscottis av min mamma.. Mumma.. så goda,

Som jag skrev, började jag med en hjältes tålamod... ingen tvekan om att det var en .. ängels tålamod för att överdriva liiite!!
Men så svek tålamodet mig rätt så rejält.. Kan inte mer än säga så.. eller så var det kanske så att det var turen som valde att följa någon annan!!

Tisdagen började med att servera en försening och därtill en kraftig punktering på högra framdäcket på bilen.. hm.. därefter följde den ena skit saken efter den andra och ja.. Men efter att livet vänt lite så tog jag tag i saken själv och bjöd in mig själv på en hockey match ute med min egen lilla American mamma .. ;)

Hur uppskattat som helst, jag fick komma hemifrån en sväng, titta på folk och vara lite social med en kär vän!

Det trista med hockey är att man stöter på mindre kära gamla vänner och mindre bekanta män som man inte kan placera.. Jag mötte Bajskrille (min mans bästa vän som välförtjänt blivt mer känd i vår familj på den sista tiden som just Bajskrille..har inget med bajs att göra... mer om det en annan gång ) jag insåg att jag är lyckligt gift men ack så många snygga män som serveras med halsdukar och skäggstubb på ladan! Tur att min man chockerade med att glänsa extra mycket när jag kom hem ;)

I morse väcktes vi av en liten trött men sööt dotter som slank ner.. sa jag slank.. menar att hon kröp med knän och armar över hela mig typ säkert 5 gånger innan hon lade sig.. Mmm mysigt och plågsamt uppvaknande på samma gång.. Mumlade till L att hon kommit och kände att något var kanske liiiiiite underligt med denna morgon.. DÅ slog det mig att jag nog hört en eller två snooozzzz och höjde rösten för att få L att ta reda på vad klockan kunde vara... GAAAaaaaaaaa... 7.50.. tio i åtta.. Frukost serveras kl 0800 på förskolan så GAAAAAAAAAaaaaa.. igen..
(Tur att vi har dig lilla pillernippra!)
Tre eller i alla fall två yra höns sprang omkring och fumlade runt med kläder, tandborstar osv.. En var coooool lugn.. DEN MINSTA.. som inte var det minsta stressad! Så kvart över åtta kickade jag in den lilla sötnosen och morgonens hjälte på frukost stunden på förskolan och släpte på handbroms och hämningar och släpade min skavankiga Ford till jobbet! Den skuttar och lever om så snart blir det en regelrättig undersökning på en certifierad verkstad..
Appro på skruttiga ting.. min dator är åter i min ägo.. Efter att ha varit nära döden och hjälpt av hjälten Hasse så har den nu återhämtat sig efter hjärt och lungräddningen och med hjälp av en sladd och massor av kärlek hoppas jag att den kommer att bli helt återställd.. Men det finns tankar på att köpa den en liten lek-kamrat.. har ni sett den liiiilla roooosa som finns ute nu.. Hm... sugen.. Men, ja för det finns ju alltid ett men, den kostar ju inte monopolpengar direkt! SÅ OM någon får valörer som dom inte har nytta av i julklapp så finns det en som tar emot samtliga ;)
Städat lite ikväll, dotter och man har åkt en sväng hem till "byn" för att lämna liten till farmor och farfar.. Hon sa i dag på dagis att mamma, pappa och mormor bestämmer... Men hos min farmor där får jag bestämma.. Hm.. ja så kanske det är.. när inte vi är där ;)
Har pyntat liite, men orken och nöjet har inte infunnit sig än! Orkar inte, så nu tänkte jag sätta på mig natt särken och släppa väder..eh..kontrollen.. kanske att jag hittar något mirakel medel och en gnutta enerig under natten.. Lyyyyycka till!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härligt ruffig dörrkrans! Hur har du gjort den? Jag och en kompis skulle försöka knåpa i hop en var på fredag!

    Och ditt barn är verkligen bedårande sött!

    Joo du, nu är julpyntningen verkligen på gång!
    Och snö? Vi har ju hur mycket som helst! (Med en liiiten överdrift!)

    SvaraRadera
  2. Det finns väl inget bättre uppvaknande än med ett ryck?! Man är skakis resten av dagen...

    SvaraRadera