tisdag 22 december 2009

Biscotti

Nu sitter jag och väntar på många små ting.. att dottern ska somna, att kakaorna i ugnen ska bli klara, att min man ska komma hem, att nästäppan ska släppa och att värmen ska komma tillbaka.. Det sista ser jag ut att få vänta längre på! MEn hörrni det var väl vintersolstånd i natten som var??
I dag har hela familjen varit hemma.. L var febrig i går.. hög feber. Jag och monster var då på Birsta.. Hon har fått dille på att hon SKA prova ALLA kläder som hon tycker är snygga... Hm.. vilket till sin mors förtret innebär att frk T hinner ta av sig tröja och jacka för att prova klänning innan jag hunnit hängt tillbaka den första som hon "tjuv-provat"...suck.. som om det går att koncentrera sig på ngt då?!
Så jag kom hem med ja.. jag saknade nog mer än vad jag kom hem med..

SÅ i dag när maken kände sig snäppet bättre smet jag iväg.. klockan vad då lägligt nog precis MITT I panikrusningen.. köer köer och köer.. Suck! Som om man kan förvänta sig ngt annat?! MEn jag hade inte förvarnat mitt psyke inför det faktum att alla andra också måste "en sväng" till stadens köpcenter-katastrof-område!!
Men dit kom jag och hem kom jag med mer än jag tänkt mig.. Inget onödigt men.. Fladder fladder hördes i närheten av min plånbok.. och ju fler gånger jag oroligt drog kortet dessto mer kände jag mig som pojken med guldbyxorna.. Ty det TOG aldrig slut.. pengarna alltså ;)

Känner mig rätt knäckt! Antar att det är min tur att snörvla ordentligt nu! Jag har ju lyckats hålla mig på topp.. men nu raseras det i snabb takt! Hoppas hoppas att jag är frisk i morgon! Måste på jobbet en sväng och sen måste jag försöka ta mig till doktorn för att kolla upp alla födelsemärken.. skulle ha gjort det i somras tänkte jag men då var farbror doktorn föööör upptagen. Nu har jag emeller tid fått en inbokad kontroll.. vill få det undan stökat så man slipper gå och nojja sig i onödan.. JAg har inga jätte märken men har fått för mig att det är bra att kolla upp.. Är ju inte känd för att bli brun direkt!!

Nu ska här lackas julklappar och städas undan. L lägger in stekt strömming och jag ska paketera mina biscottisar.. KRam på er!

Och jo Ina du morsade god JUL :) trevligt att ses när vanliga kläder bärs ;) ja menar, det kunde ju ha varit jaktmundering eller svampskor på! ;)

GOD JUL vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar