fredag 4 december 2009

skala räkan och sätt fart...

Hemma kvart i sex, två påsar med härliga ingredienser till vår "på-tu-man-hand-middag".. räkor, färsk chili, färsk koriander, lime.. som visade sig vara mindre färsk... en gurka, mango, och avocado.. några stekta skivor franska och smuttning av gott vin!! Mmm.. Gjorde som vanligt och hackade ingredienserna och blandade med kärlek och så skopade upp röran i överflöd på snygga tallrikar.. smuttning av vin.. snodde ihop Freddes chili prickar.. en degblandning som man bakar in kärnade oliver och kryddar med chilipeppar.. Ytterligare ett Mmmm.. (mina blev INTE lika goda som herr Nilssons men dom smakade ändå hyfsat gott..)
Smuttning av lite mera vin, en trevlig konversation och alldeles underbart sällska av min man!! Inte ofta som vi bara är VI... Som mina vänner sagt under hela veckan.. Ja ja vänta du bara, innan fredagen kommer har han bjudit in några grannare eller kollegor.. MEn icke, vi sitter här bara han och jag och gluttar på IDOL.. får stå päls.. SÅ härligt duktiga!! (En gnutta avis också!!)

En stoooor godis påse (antar att det inte ens är spelbart, är ju inte direkt en högodsare..eller vad säger du pappa P ;) har kommit fram på soffbordet och ja den får dela bordet med min mans stora illa luktande fötter.. hm.. nu sitter den glatt i soffan och tittar ödmjukt på mig.. den vet att den kommer att tappa livsglädjen innan kvällen är över.. Den kommer att sluta i kaminen..!! MEn innehållet behåller jag för mig själv..hehehe

I morgon ska lillan hämtas hos svärföräldrarna och där efter ska vi på dop. Presenten låg ju här hemma och väntade på mig när jag kom hem.. hade glömt att jag för en gångs skull redan inhandlat den perfekta dopgåvan.. Inte samma sort som du brukar ge Svanen.. hehe.. förstår att du drar på mungipan nu, antagligen skrattar du eller så muttrar du lite surt över att Svanas son lyckats lura dig så in åt.. men skoj var det i alla fall..
FÖr er som inte vet vad jag pratar om så har det att göra med vårt tidigare ståndade bröllop.. Lilla Kolibrin var bjuden och i ett samtal med vår toastmaster så hittar han på att det uppstått ett liiiite problem, och det var att L, min man inte var döpt och att för att vi skulle får gifta oss så måste han döpas så det var lägligt att man gav honom en dopgåva... Näe sa lilla fågelfröken.. men efter en kort övertygan från toastmastern så , ja men det kanske är så.. SÅ lilla fågelfröken gick och införskaffade sig ett dopsmycke att ge sin gamle vän L.. hon fick till och med sig några andra vänner som också tyckte att det lät rimligt att L skulle döpas innan vigsel..
Haha.. det var inte förrens under vigseln som dom började ana ugglor.. det fanns nämligen ingen dopakt i vigselprogrammet och ja, inget avbrott eller en tendens till dop-skvättning.. SÅ så lurad blev den lilla korpsvarta svanen!! Älskar dig donnan ;) (Hoppas att det var ok att bjuda på den ?)

NU ni ska jag sätta mig till rätta och njuta av IDol.. ÅÅh westlife! Inte snällt att lura den stackarn som inte gock vidare med det lilla okända bandet Westlife!!

Kram och go natt!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att vara själva ibland :-)
    Vi har också har haft en mys kväll... men nu blir det god natt!

    Cissi

    SvaraRadera
  2. HAHAHA, klart du fick bjuda på den ! och jag skrattar så jag ramlar av stolen... Puss!!

    SvaraRadera