måndag 21 december 2009

Mmmumma..


En kopp varm chocklad med lite kardimumma.. inte illa tips som jag korpat åt mig av en gammal go tant ;)

Årets inköpta peppis (har ju skandaligt nog INTE tid att baka, pyssla, göra fint eller pynta av någon anledning.. "hä sä ut sam satan".. men det är väl inte det julen går ut på ... eller?!?GHaaa!)

Och en härlig klick grädde ;)


Mmm äntligen hemma från en kaotisk sväng på Birsta utan att på någe sätt ha lyckats uträtta någonting av vikt.. Jo förresten.. mamma är klar, små kusinerna är klara, bakingredienser inköpta och slängda i ugnen.. Japp.. nu bakas det medans maken ligger och gurglar hostmedicin och snörvlar.. feber och ynklig, lite elak för att han inte kan jobba .. Japp!! läget är ju helt enkelt på rätt sida stressgränsen den här tiden på året.. på "toksia" dvs ;)
I jul saknas något som jag brukar hitta ganska snabbt.. julkänslan.. Känner efter.. näpp ingen alls.. SÅ snälla kan vi inte bara slippa fira den i år.. I alla fall bara för att jag ska slippa ha dåligt samvete över att Lillan troligtvis INTE heller har någon... Kan ju i alla fall inte vara den bästa när mamma och pappa inte lyckats städa, pynta eller ja inte ens spelat en enda julskiva och om två dagar är det JULAFTON.. Men hon har pratat med tomten..
JOOe det är sant! Hon lämnades ju av hemma hos mamma och pappa (mormor och morfar) och då i samma veva ringde en efterlängtad tomte.. Ja och liten fick prata med honom i telefonen.. Hon var snabb att fråga när han skulle komma, om han verkligen hittade och tillade säkert att hennes mamma också varit jäätte snäll och att hon OCKSÅ ville ha massor av klappar.. Men pappa har också varit snäll... Ja och att hon faktiskt vinkat åt honom när hon såg honom på Birsta.. Hon undrade även om han hade sett henne också.. Ja men då så, då vet du ju vem JAG är fick hon fram ;O) Så underbart roligt att höra henne nu, för det är, ja men då så, se där, men om man har otur, kanske om man tänker efter och värsta bästa låten, mamma det gör ingenting osv.. undrar vart hon får allt i från..
JAg vet i alla fall att JAG ska få massor av paket från tomten.. har ju varit OOOOoootroligt snäll!! Faktiskt!!
Någon som har några nyårs löften?
Jag ska lova mig själv att fortsätta att utveckla mig själv. Ja menar hur min självbild är, hur man kan uttrycka sig, värdera om saker som kanske inte är favoriter bara för att underlätta för sig själv.. Ja kanske man kan sammanfatta tänkte med ordet Possitivt tänkande.. ?!
TÄnkte sluta äta godis men det har ja ju misslyckats med sååå många gånger att det inte är nå spännande..
Å hur skulle mitt näringsintag då se ut?!
Nu ska jag lägga mig.. eh.. nej just det, jag ska ta ut nyttobrödet!!
Ta de lungt och älska varandra! Det är ni värd ;)


2 kommentarer:

  1. Choklad med kardemumma som är så gott!!!! Nu blev jag sugen... får bli det till frukost ;-)

    Kram på dig
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Mmm, måste nog testa lite ikväll - efter glöggen då! Pepparkakorna lyser med sin frånvaro här också...första gången i mitt liv jag inte bakat pepparkakor med mamma...(kanske får ta tag i det i mellandagarna) och trots två besök på affären har jag glömt inhandla (de två första burkarna är ju slut!)

    Ha en riktigt bra jul (tror jag glömde det igår...) å ta hand om familjen, så infinner sig säkert nån sorts julkänsla i takt med att paketet rivs upp ;-) Kanske bara inte den "vanliga"...

    Kramen

    SvaraRadera