onsdag 30 december 2009

var sitter lugnet och slappar..

.. inte här i alla fall..
någon har snott mina dagar.. eller kan det vara så att det bara är juldag, annandag och sön-ons innan det är nyårsafton.. konstigt.. (?) det är så att jag kliar mig i bakhuvudet och suckar tungt åt min sabla skit planering.. tiden bara försvinner!!
ENdera är jag helt oduglig på att planera.. (kan väl tänkas men..)
Eller så har det helt enkelt dykt upp massa oväntade häppenings.. Eller så har jag bara missbrukat tiden återigen.. (mest troligt INTE)
MEn vart tog då tiden vägen.. hos mig är den då inte!
Jag måste kasta dottern i bilen, har redan hunnit att kasta på nytt däck.. kastat på mig ansiktet och kläder.. håret/peruken sitter som vanligt på men det känns som om det är på sista versen kaluffsen flänger..Återigen en taskig hårdag..
I all stress har jag hunnit med att ta reda på några telefon nr och plockat fram alla "lämna-av-grejor" alla "byta-varor" alla bocks.. (är nog ingen företagskvinna ;)
Har hunnit prata i telefonen och slarvat bort nycklarna..
Ja.. den här dagen ser ut att flyta på som vanligt alltså..

I kväll ska jag och dottern på hockey med goa vännen ;) vi har en stående dateingplats..alltid sarghörnan..

I går var min underbart härliga kusin här.. Med söt son och snygg( må jag säga ;) karl.. ingen dålig familj så att säga! DOm har fått en anledning att stanna till när kosan styr till faster .. då sonen måste äta och sträcka på sig passar det bra med en avstickare till ön för lite lunch och lek.. Jättebra måste jag säga.. Kul att få träffas, för det är sannerligen inte ofta nu för tiden.
Förr firade vi alltid juldagen ihop hos farmor men så är det inte längre. Det hade dessutom inte varit en möjlighet även om farmor varit vid liv.. Alla har ju så många som man ska hinna träffa under julhelgen.. som är sÅÅÅÅ kort!!

Thealie fick leka av sig med granndottern som varit borta en vecka.. dom lekte på och drog fram.. hade jätteroligt.. inte lika roligt att städa sen.. ett prakt bråk uppstod mellan mig och min kära dotter.. Känner hur MIN trots hitta fäste i pannan.. tjurig och sur är vad jag blir.. dottern intar samma nedgraderade programvara och ja.. två lågprogramerade barnungar i luven på varandra kan ju inte resultera i en bra kommunikation.. nä.. lågnivå och barnsliga tilltag.. kände en omottlig lust att bara räcka ut tungan och säga ngt som... du når inte lika högt som jag.. du är inte lika gammal som jag-du är bara treeeee... ja men jag bet mig i läppen och tröck på off knappen.. körde en omstart och valde programmet.. återställ samtliga inställningar.. Åter vuxen så släppte jag garden och HJÄLPTE till att städa.. men bara för att man återställer i hjärnkontoret så innebär det inte att man gör det med ett leende.. suck! Ständigt bråk om städningen..

Japp.. nu ni..
Stadens vackra vintergator här kommer vi.. T och jag ska nämligen äta en stadig "fika-lunch" på stada mit Malin.. ett psykologsamtal är nog vad jag behöver.. Tack för att du går och finstuderar.. Lite psykologi kan alltid uträtta ngt i min värld ;) om inte annat så kan jag lära mig lura min man.. liite.. kanske ett lån av plånbok, en extra massage eller bara ett välutprövat disskutionsvinnar knepet.. lägga min tanke i hans hjärna.. hans förslag.. japp.. ni fattar.. var min idé från början.. han svalde betet och jag vann.. sen att han TROR att han har vunnit spelar ju ingen roll.. hehe.. det viktigaste är ju att det var jag som fick så som jag ville och att han nu också vill ha det så ;)

Nä ni .. med risk för att låta som en liten psykopat så säger jag..

I´ll be there...!! Någon gång...

ca 12.00.. parkerad och klar..

Kram alla och ja.. kanske att det kan vara på plats med ett GOTT NYTT ÅR!!

1 kommentar:

  1. Lugnet finns här.
    Struntar i håret. Trycker på en mössa när jag lämnar huset. Inne går jag i långkalsonger. Spelar tv spel med barnen. Ligger i soffan och slappar. Huset behöver en städning, men inte när det är lov.
    Lugnet finns här.

    SvaraRadera