måndag 30 november 2009

Till TOMTEN...

HEj Tomten!
JAg önskar mig en ny Kamera, en ny säng, en ny... hm... eh.. Jo en cd-spelare till sovrummet...

I kväll har jag varit ute och ränt runt på diverse affärer för att hitta knoppar till gardinstängerna! Och ja.. IKEA var ju ett givet ställe.. ICKE.. inte en enda .. lite snopet!!
Sen tröst åt jag en pepparkaksglass.. Mmm..
Väl hemma igen lade jag ner lite tid på bockarna.. OM ni som varit intresserade av dessa mailar mig mig så fixar jag så att dom går att hämta endera här eller hos mor och far ;)
Skriv vad ni vill ha för färg och antal... jätte roligt att ni tyckte om dem ;)
Nu ska jag äntligen lägga ut lite nya bilder, men det j-vlas så .. håll till godo!


Min mamma har även hon tagit i tu med skaparnerven.. en Riktigt Risig Tomte ;)
Sen nedan finns en bild på mosshjärtat, roligt och rätt enkelt, stommen är gjord av mjuka grenar och sen virade jag ståltråd över mossan!! PRova, går att göra i olika storlekar så klart, mitt var kanske i största laget ;)

Sen har vi ett kort på husmors dotter ;) Lillan hemma hos mormor nu i höst!
TÄnk att vi fick hem korten från förskolan förra veckan.. Hon ser rätt cool ut, frisyren ser ut att höra hemma på en tonåring och minen på en tjej som är grymt medveten om att hon ser bra ut.. och så resten är bara en treåring;) Hon ser bra mycket äldre ut än vad hon är.. Ska försöka få till en bild så ni får se... MEn nedan är den lille sessan med höckle på sne ;)


I morse hade jag en ängels tålamod.. Jag lyckades få alla världsliga ting som gick i mot mig att se rätt bra ut. Att min älskade man valde att sova en timme till i stället för att städa innan han började i morse.. (OCH JA han börjar 09.00 och ska egentligen skjutsa dottern till förskolan men det slapp han! SÅ jag fååååår gnälla..) jo jag valde alltså att se det som så här.. han är värd det, och han kommer att tänka likadant någon gång när det gäller mig!! (ELLER HUUUUR?)
Sen när jag kom på jobbet så misslyckades jag fatalt med ett ärende och i stället för att gräva ner huvudet i sanden och vilja åka hem igen så peppade jag mig själv och intalade mig checkt äckligt att - Det där lär jag mig säkert ngt av ;)
Lunchen var även den ganska grå.. men ja.. jag slapp ju att ha blodpudding i matlådan..
NI ser ju själva hur snuskigt präcktig jag varit i dag.. MEn det mesta har faktiskt gått efter envist possitivt tänkande min väg... tillslut!! ;)
I morgon ska jag försöka mig på Banan och chokladkakan som Dansbanegatan bjöd via bilder dräglande bloggerskor/are på! Grymt!!
Ja men glöm inte regnkläderna i morgon då!!
KRamen!



1 kommentar:

  1. Varför har inte jag en pysslig mamma som fixar fina tomtar?! Varför är inte jag pysslig och kan göra ett fint moss-hjärta?!
    Vad duktiga ni är!!

    SvaraRadera