lördag 10 oktober 2009

1,2,34,65,102,159...

Tålamod!!!!!!!
Dagen började inte nå vidare kan man konstatera!
Huuur ska jag orka denna dag?
Vaknade med tok hosta, nästäppa och en sparkcykel i sängen....
Liten vaknade inte förräns vid 8.00 så det blev en rejäl sovmorgon! Därefter sparkades pappan ur sängen för igång sättning av vår barnvakt=dvd:n..
Och efter 5 minuter av nöjdbarnvaktande klampar dotter in tillbaka till pärons sovrum! Kan ju med enkelhet lista ut varför hon inte har några syskon!!
Därefter börjades frukostbestyren! EN macka breddes och kladdades ner med diverse messmör,ost och smör... sen var det helt sonika fel form på mackan.. Mesen pappa kom till undsättning och skar en ny "tjokis" macka.. Då var det inte ett A på den..Mamman messörade fram ett A.. NU då?
Nu var den inte bra för det var för små prickar på den!! ÅÅÅååå nu var mammans tålamod slut! Ultimatum ställdes på liten... -Innan du får ditt lördagsgodis ska mackan vara uppäten..
grin, gråt, böl, tårfloder och bedrövelse... kissnödig, bajsnödig, drömtmardrömmar, slagit sig på dagis och den bästa ursäkten.. - snyfft... jag har slagit min mun och nu är alla tänder lösa.. jaaaaaaag kaaaaaan innnnnnte äääääääääääta nån macka!
Pappan och mamman föreslår en mer övertygande dramatisering av frukostboordets dramaqueen!
I 45 minuter pågår kampen om mackan.. mamman fastbesluten att inte förlora matchen.. så kommer domaren Pappa in och lägger sig i.. dalt, dalt och mespropp.. men med lirkande hand fixar han ner mackan i dotters mage.. mamman surar lite med underläppen men är trots allt ganska nöjd att morgonens dimma lättat.. det är trots allt långt till kvällen!!

sÅ ge mig ett rågat mått med tålamod och en gnutta humor så kanske vi genomlider dagen som kunde ha varit starten på världskrig nr??.. i ordningen!!

BarnTrots sägs vara nyttigt och frigörande.. men tro mig.. inga antirynk krämer i världen råder bot på trots!!

önska mig lycka till.. (efter en kort överläggning med mig själv har jag kommit fram till att mutor tilol minderåriga är helt ok!.. i dag skall det införskaffas, tablettaskar, klubbor, hårsnoddar, en och annan barndvd!) Schhy!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med mutorna, tur de inte är så dyra i den där åldern.....
    Hoppas ni får en kanon dag i höst solen :-)

    Kram
    Cissi

    SvaraRadera