lördag 24 oktober 2009

Ett barns ögon

Min underbara lilla dotter har i dag gjort mig alldeles varm inombords.. Troligtvis helt utan att vara medveten om det!

Morgonen började tidigt och vi hann mycket medans pappan låg och snarkade. Vinter skyddat våra plommonträd.. dvs klätt in stammarna och därefter grävde vi ner några tulpan lökar, vi plockade reda på några slarvigt slängda presenningar och stökade undan lite annat smått och gott. Jag lämnade in en höstblöt tös till nyvaken pappa vid halv nio och åkte ner på bageriet för att välja ut två nybakade franskor. Svängde in på Ica och inhandlade juice, skinka och mjölk till den självklara lördags oboyen!

Lagomt smarrig lördags frukost!

L och lillan duschade och jag passade på att röjja upp lite på övervåningen. L åkte till jobbet och lämnade mig och tösabiten hemma. Vi vek tvätt, tittade på TV:n, dammsög och åt en restlunch.

Efter intagen måltid började jag skifta däcken på Forden och kände mig som en familjemedlem i den ombytta familjen, där pappan lagar maten, mamman bygger och mekar med bilen!

Kände mig nöjd ;)



En tur till staden för att kika på lampor till vardagsrummet.. hittade inga!!

Hittade ett fluffigt tyg till en kudde som T har önskat sig.. hittade glitter tyg till några kläutsigkjolar till små tjejerna ;)



Hittade en clown som smälte Ts existens.. Lilla dottern stod som förhäxad, apploderade, log åt allt colwn tjejen gjorde och var först fram och ta på tjejen.. den nya idolen!! HOn kunde ha gjort vad som helst för den clown tjejen.. Det var nu jag blev alldeles varm! Min dotter var så ootroligt faschinerad över en mysig clown., hon var så bestämd när hon skulle fram och få en röd dutt på näsan-lika som clownen.. Hon log hela vägen till bilen och hon var överlycklig!!
Tänk om man kunde få känna samma lycka som ett barn! Ni vet, den där känslan, den som inte går att beskriva, den som får hela ansiktet att lysa upp, som får hela världen att skifta i favoritfärgen!!

Tänk att hon är min och jag kommer att få sov morgon i morgonbitti ;) men vi hade så mysigt i morse så jag vet inte om jag vill ge bort den stunden till L i morgon.. kanske att jag smiter upp och gör om samma morgon igen! Bara för att få en chans att se min dotters leende! Bara för att få känna den där känslan.. på ett vuxet sätt.. Att få bli lycklig över att få se sitt barn lycklig... DET är den känslan som man önskar man kunde lagra och plocka fram när man som bäst behövde den..!!

1 kommentar:

  1. Om du kommer på hur man säkrast lagrar sådana känslor - dela med dig är du snäller.

    SvaraRadera