lördag 10 oktober 2009

Två tjurskallar..

Min pappa är så surt tjurig.. han kan allt och vet allt om ALlt och allt han vet är rätt!!
NEj.. Jag är också tjurig och tillsammans är vi en irriterande tjurig massa som bara måste råka i luven på varandra.. förmodligen för att vi äääär så lika.. som jag förövrig vägrar erkänna.. Men det är nog så enkelt!
I alla fall, grannarna har skänkt oss ett par hyllsektioner.. som nu är demonterade och jag skulle promt ha upp dem i dag.. ute i vedboden, till för typ krukor, leksaker, badpooler osv.. sånt som inte ryyyms inne! Nu vara det så att pappa bara måååååste lägga sig i hur man gör..
Vanligtvis brukar jag ha rätt men i dag måste jag erkänna att jag vann tjurmästerskapet med hästlängder. Pappa säger till mig att man måste förankra hyllorna i väggen och sätta upp ett kors baki så att dom inte faller som ett korthus.. Nä du tänkte jag av ren lathet! Det behöver man inte alls.. Sliter och jävlas, lutar grejor mot så att hyllsidorna inte ska falla som... just ett korthus.. MEn faan heller att gubben ska ha rätt..

En halvtimme och ett brustet omdöme senare måste jag nog erkänna att om jag.. jag säger OM.. jag gjort som min pappa sagt så hade hyllorna suttit monterade mot väggen och varit klara för påpackning i morgon..
I moooorgon ska jag montera hyllsektioner.. OCh kanske att jag sätter ett kors i baken på dem, kanske att jag till och med skruvar fast skiten mot väggen!!
Men jag skulle aldrig erkänna att det var FEL det jag gjorde.. bara ett sämre sätt att knäcka sig själv på!

Någon som känner igen sig!!

1 kommentar:

  1. Hahaha...underbart! Kul att höra att det är fler som har en tjurig/allvetande pappa! :)

    SvaraRadera