fredag 9 oktober 2009

Morgon kaos..

är tydligen inte bara en del i våran familj ;)

Jag trodde att vi var dom som stressade mest.. Vaknar ca 07.00 och kliver upp ca 07.15 för att släpa upp liten och motivera henne till att tävla med mamma om vem som klär sig snabbast! Kastar in tandborsten lite snabbt i munnen på henne..... !!! .... satan kom precis på att hon skulle ha varit hos tandläkaren kl 10.00.. ja ytterliggare ett bevis på vår lyckade familjeplanering!!

Ja den har ju passerat så då får vi väl ta en ny tid!! Suck!!

JA, klockan 07.59 lämnas dotter på dagis av en svettig morsa som inte har en susning om vad som dotter kan tänkas ha kvar på dagis hängaren och därmed släpar in en halv garderob ena dagen och missat att släpa med samma halva garderob hem dagen innan = dubbel uppsättning, ena vecka och ingen uppsättning veckan därförinnan... ja.. längtar så tills dotter ska ha med sig skridskor och avancerad gymnastik utrustning.. men det är ju några år kvar tills skolan börjar..

Satan så ont i magen jag fick av att jag glömde tandläkaren..!!

Men i alla fall.. i morse var jag dock inte värst! Möter en mamma som bara lyckats få med en sko till barnet.. inte möjligt!! haha... linkar hostande mot bilen då jag möter en pappa som generat gör en usväng på parkeringen och ursäktar sig med att han inte har något barn att lämna.. glömt det hemma och måste vända hem.. underligt hur man kan komma ihåg att svänga upp på dagis då man glömt huvudingrediensen hemma .. skatt!! UNderbart! Jag är INTE värst!!

Vad vore väl en fredag utan humor!!

1 kommentar:

  1. haha, det är underbart att läsa om fler föräldrar som glömmer diverse barn, kläder osv... Själv har parkerat på jobbet, varpå det kom en röst från baksätet " Mamma, ska inte jag på dagis? vid andra tillfällen varnade rösten lite tidigare, dock efter infarten till dagis...

    Kramar till er alla glömska föräldrar.

    SvaraRadera