måndag 26 oktober 2009

Kyssen på TV:n

Hahah skratta det kan jag.. åt folk som slår sig, katter som skräms, barn som cyklar omkull, karlar som ramlar av studsmattan och så SVERIGES FULASTE HEM... Simon får sig en äkta kyss i kvällens make over :) Herren med den envisa engelska dialekten.. eller det engelska uttalet!! (snacka om att vi gör skillnad, hade han kommit från albanien skulle han inte komma undan med att snacka modersmål..)
Han tvättar rent ett eluttag från färg.. haha blöt svamp, "levand" eluttag!! Haha såå underbart smärtsamt att se när han studsar ut och vevar runt armen ett helt varv innan han släpper svampen!!

När jag nu är inne på stötar och el så kommer jag helt osökt in på vårt ljushuvud till dotter och att vi inte har några utomhus lampor i bla vedbod, vi klär oss kvälligen till bonnläppar och muppar, stor stövlar och pannlampa på!! HAhah det ÄR sant!!
MEn i kväll såg jag en ljusglimpt!! Elektrikern kom och han gick!! SUCKANDES!! Men till våren har jag nog nån lampa på utsidan kåken också.. och kanske nån i vardagsrummet!!

I dag har jag varit på jobbet!! SÅ kul och jätte givande! Not!!Jag kan nog sammanfatta min upplevelse med Jiiihooo!!
Som i fredags och dagen innan! Men en sak som var underhållande var att jag har fått höra efter typ ett halvår, att saker och ting som jag haft synpunkter om har nu kommit upp till ytan.. för vissa..
Att man i bland känner att man täcker upp för andras misstag, okundskap och kanske eventuellt en del lathet! Att man kan komma undan med att maska sig igenom livet, utan att resultatet når en!! Nu har vår ledning lagt upp strategin så att det går att lirka sig igenom utan att det syns och utan att chefer kan komma på en... Med den stress och de krav som vi arbetar under så främjar företagsledning detta genom att inte lyssna på de anställda... SÅ det går att smita igenom regler och ordningar... om det nu inte finns kollegor som hittar hålen i tröjan! Dessa Hål finns på alla avdelningar och jag skulle tro att dessa hål även finns i alla grupper... bara en gissning! Kanske att jag är en av dessa hålare?!
Detta innebär att personer som gör som dom är tillsagda att göra får och hela tiden "laga tröjan".
Dvs dra ett tyngre lass och därmed få sämre "statistik" vilket får dessa att verkar mindre produktiva, vilket för en Normal handläggare innebär självförsvar och förklaringar till varför produktionen sjuker och varför man inte klara kraven.. inför sin chef!?!

Ska man i dessa lägen vara brutalt ärlig? ELler ska man bygga upp de kollegor som inte gör det man är tillsagd att göra.. kan det tänkas att man inte kan det man ska göra och därmed smiter undan? Iså fall skulle jag i alla fall vilja få chansen att lära mig!! NU är det inte uttalat vilka och var dessa kollegor håller hus, för ingen ska vara dömd på förhand.. Men i det stora hela är vi överrens om att dom finns och att andra bli störda av dessa!!

I kväll har min man varit otroooligt snäll.. en choklad kaka fanns till mitt förfogande och en stor kram läggs till det och ja.. kvälls lycka för min del!

Kram och god natt!!

4 kommentarer:

  1. Man ska inte "täcka upp" för andra, det är inte det samma som att vara hjälpsam - även om en del tycks tro det. Stå på dig och tala om vad som är fel, konstruktiv kritik är inte fel!

    SvaraRadera
  2. Du verkar nöjd med tillvaron?

    SvaraRadera