torsdag 8 oktober 2009

Tvättstugan ska få sig en omgång!!

Då mattan i tvättstugan inte duger och vi har bestämt oss för att när den byts av hustillverkaren så ska vi lägga in en annan.. En rööööd, och då tänkte jag som så..
Här ska bli praktiskt och då passar inte L´s tankar in ;) han tänker bra och mycket men dock inte ett dugg praktiskt!
Så nu har jag utsett mig själv till "vet-bäst-vinnare" och har därmed den lagt in mitt veto, blockat hans tankeverksamhet, låtit honom tro att han fått bestämma... men se ni, där har han blivit lurad. För om man som kvinna vill vinna ett spel där det handlar om maktkamp så måste man lägga fram det hela så att det få gro till en tanke som han tror är född hos honom...
Låt mig säga som så, han är på god väg att tro att han är smart! Dvs, han tror att han vill, men i själva verket så är det ju jag som vill, och hans vilja var alltså min plan.. tappade jag bort någon på vägen.. summa sumarum, jag får som jag vill, som han vill men som han inte visste att han ville.. Typ som en försäljare, du vet att du inte behöver något men efter ett bra försäljnings snack är du tydligen i stort behov av något som du tidigare inte visste fanns.. Öh.. glas klart!!

I alla fall, rött golv, det var faktiskt L´s ide´som han i sin tur lurade på mig.. han kan han med *fniss*

Men sen tog jag vid.. gråa högblanka luckor på bänkskåpen, svart bänkskiva, ljusgrå eller vit, har inte riktigt bestämt mig än... tapet och slutligen blir överskåpens luckor vita högblanka!!

Sitter just nu och smakar på den ideén och den blir bara bättre och bättre!


Skåpet är från IKEA´s köksavdelning och luckan heter abstrakt grå.. Me Like!
Men då var det ju bara det där med att få hit mattläggaren, ringde karln i dag men han svarade inte, så jag bad en kollega be honom ringa upp. Ska vi säga att det kommer väl att bli runt jul!?

Sen måste jag kontakta någon som är bra och NOGRAnn snickare.. jag är bra men dock inte tålmodig nog att vara nogrann.. men jag kan!! Eller hur Ilona! Visst då?!

Nu ni ska jag lägga undan hjärnan och krypa ner bland mina kuddar och täcken.. kanske att det smyger ner en eller annan turk också, MEN honom skulle jag bara suga på.. inte bita.. eller bara bita lite granna.. Men jag vet inte om jag vågar, slår vad om att min man har räknat de kvar varande tukarna.. Han är van mina snedsteg, därför brukar han gömma dom små rackarna..
Han vet nog inte vad dom heter på finska... min man är ju ½ finne.. Turkinpippuri... lät ju lite som en pinuppgrej!!
Sov gott mina vänner!
I morgon hoppas jag att jag kan gå på jobbet.. lätt uttråkad..
BTW, jag fick eller vi, jag och L fick oss ett äppelträd i dag som bröllopspresent av mina kollegor+ ett presentkort!
Väldans snällt.. ja förutom att jag måste gräva en stor grop för att plantera trädet.. låt mig säga som så, sten, sten, sten och ännu större sten.. det är det vår tomt består av så, näste man som köper en present som ska grävas ner, se till att du kikar ut på ön med en grävare innan..
Långt-bortom-vaket-tillstånd råder för "frun i huset" nu så se till att checka in på hotell sovkarusellen.. den som snurrar bort kvällen och svingar ut en strax före morgonen.. går alldeles för fort och för kort! Som när man var barn.. man ville alltid åka liiiiite liiiite till!! Bara sova liiiiite liiiite till...
Välkommen hem förresten älskade Sara






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar