fredag 9 oktober 2009

Hemma ...fortfarande!!

Ingen tv dvs 1:an, 2:an... inte ens 4:an och än värre.. ingen barnkanalen eller någon annan kanal som visar underhållning för trotsiga små bestar i 3 års åldern.. suck!! Innan jag fick barn och till och med nu anser jag att man inte bör ha tv:n som barnvakt, men med handen på hjärtat så måste jag erkänna att nog är den en ypperlig barnvakt och skälvklart helt och hållet en utbildande barnvakt ;) eller så är det bara vad jag försöker inbilla mig ;)..

Men då jag fortfarande är hemma och klen så känns det som en mycket god ide att sätta in en trevlig dvd som nu snurrar och ja, kanske man kan säga att jag har hittat tillbaka till livet.. bild på tv:n haha..


Filmen jag myser till är romantisk på ett lite annorlunda sätt, men passar bra för en dag som denna!! Jag gillar den här typen av slö titts filmer!


Filmen får mig att sakna allt det där som jag älskat att göra förr.. eller den delen av konstnärs skap och skapande...Jag önskar att jag hade mer tid.. för allt!! Jag skulle så gärna vilja var mer kreativ... skulle vilja få fram ngt som jag själv skulle kunna leva av, få ut något som jag kunde stå för.. något som skulle .. å nu blev jag djup!
Jag längtade ju tills huset blev klart, för då skulle jag ha min egen atelje.. vart är den?! Måste hitta en lämplig plats! sPÄNNANDE!
Nu ska jag värka i mig nån chokladtryffel till och sen bara njuta av slutet av filmen!
På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar