lördag 10 oktober 2009

slutet nära..

Ja som jag förutspådde så skulle min dag bli allt annat än lättsam! Men hör och häpna, liten har faktiskt skött sig näst in till exemplariskt! Ja.. så nära man kan komma som 3 åring..:)
Men mutor blev det och allra bäst funkade MAX.. HAMBURGARE!! ja och inte kändes det väl helt fel heller att köra den stilen när dotter käckt i kön utbrister alldeles allvarlig och lillgamma.. att hon helst av allt ville ha sallad på hambugaren, mycket sallad!! Ja men då var man ju typ världens bästa mamma helt plötsligt.. haha!!

Nu sitter jag proppis i soffan och försöker lista ut hur det kom sig att jag hamnade på onaturligt god middags bjudning hos en av go´grannarna? Skulle barra titta in, leka av tösabiten och låna med mig några mysfilmer till black tv:n som sover på nerdevåningen!! OCh vips satt man vid dukat bord med utsökta hembakade pizzor med oliver, champinjoner, ruccUlla, lufttorkad skinka och massor av coca cola! MMmmmm...

Väl hemma igen försökte jag hitta några stor klabbar i vedboden.. Omöjligt mörkt ute nu.. och vi har på tok för lite utomhus belysning.. Måste åtgärdas omg.

I dag har pappa och jag sprungit Bauhaus runt på längsta tiden Ever... Vi samlade ihop några isolerings rullar, golvmaterial och annat smått och gott! Glömde dock att införskaffa ett nytt duschmunstycke.. Vilket innebär att samtliga i badrummet duschar samtidigt under våra kaotiska mornar.. En på toa, en vid handfatet och den siste i duschen.. Det är nämligen så att för det första är det tydligen omöjligt att vara ensam i badrummet på morgon, kan bero på vår sena uppgång och stressen som det ger oss. Men den största anledningen till att samtliga familjemedlemmar blir blöt beror på att dusch slangen läker percis vid koppling mellan dusch handtag och slang!! Och det är inte en mild stråle utan den är tame gröningen starkare än trycket i vattnet som lyckas ta sig förbi läckan.. så för att inte blöta ner badrummet komplett krävs lite övning och teknink!

Ialla fall fick vi med oss det mesta som behövs för att isolera golvet i förrådet. Känner mig rätt "stolt" över att JAG nu tagit tag i detta. Vi får liksom inte fingrarna ur, allt hänger bara löst och dinglar!! Men nu finns det ialla fall massor att göra utav ;)

Nu sitter/ligger jag i sängen med liten sessa brevid, bärbara dvd:n laddad med en mysfilm och datorn snart igenslagen.. en gigantisk lördagsgodispåse och några härliga "blädder tidningar".. lär somna inom snar framtid .. Nu ska jag njuta av min lördag, min förkyldning som tagit OM igen.. hur är det möjligt! Inte ont i kroppen dock men hoooosta, snuva, feber.. Tycka synd om Ingen!

ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar