onsdag 7 oktober 2009

Första första..

Hej och välkomna till min nya blogg.. tänkte att det kunde vara trevligt att byta adress när jag ändå blivit fruga på riktigt!!

I dag är jag hemma och är sjuk, jag tror att bröllopet knäkte mina imunförsvars murar på något mystiskt sätt.. Så nu sitter den ny blivna frun hemma i sitt vita.. tomma hus och är uttråkad.. Tv:n fungerar inte, torka på godis hyllan, ingen som vill prata med mig.. kan bero på att om någon skulle lyfta luren så riskerar dom att bli ihjäl pratad, då jag just nu lider av social uttorkning.. Gaa...

I morse åkte min man till.. häftigt att få titulera honom så.. hihi.. Götet för att lära sig mer om någon nylanserad bil..(han jobbar som bilförsäljare) och jag blev ensam kvar med vår lilla sessa.. Lagomt roligt att kliva upp och transportera henne till förskolan när kroppen värker, fryser och bara skriker att den vill ligga kvar under täcket!
Och roligare kommer det att bli när fröken kommer hem, trött och grinig efter dagens stoj och stim... Kombination, trött och febrig mamma med trött och trotsig treåring.. ja, vad ska man säga!!

Ja vad tycker ni då? Är den inte lite trevligare till utseendet denna blogg? Jag känner mig nöjd, lite torftig än men det kommer..mera!!

Om jag inte frysit så mycket skulle jag knatat ut i det härliga höst vädret och fotat lite, nu har jag att välja på att sitta inne och nöta gamla inredningstidningar eller städa.. Låter inte såå lockande.. tror att en sväng ner på Ica kan vara ett alternativ för att bota tristessen!?!
Garanterat en påse gotta i ena handen och en trevlig tidning i den andra... japp så får det bli!!

Tjing så länge..

1 kommentar:

  1. Finfin bild på dej Hanna!! O bilden på dej o lilla T var underbar!!! Hörde att ni haft en fantastisk helg o jättegrattis till er båda!!
    kram Catharina

    SvaraRadera