måndag 19 oktober 2009

AAaaskungen.. aAAAaaaskunge!!

Jag kommer, jag kommer...
Känner mig för dagen lite grå och sliten.. hittar inte riktigt motivationen till jobbet.. vill bara vara hemma och städa, bygga, pula på.. Men samtidigt är jag livrädd för att åka på någon elak förkyldning då jag INTE har tid.. JAg vill inte vara kranken under helgerna för dom är såååå otrooooligt värdefulla just nu! Vi har påbörjat isoleringen av vårt förråd och jag kan stoolt... så stoolt skryta med att jag har isolerat på egen hand.. och fått det med beröm godkänt!! INte illa för en tjej med noll erfarenhet! Hihi.. kanske att det inte är världssvårt men jag vet inte hur många av er som valt att bygga i förrådet istället för påta på inne med två mysjäntor till sällskap!?!

T hade sin första nattkompis här mellan lördag och söndag! HELT otroligt vad stor dom börjar bli.. nog för att dottern var mor sin lik.. för mycket sällskap och tålamodet sinade i rask ström!
Men Elin var så duktig att trots sin väns elakheter och djävulskap så var hon vid gott mod och sa inte en enda gång att hon ville åka hem.

Men säga vad man vill men barn är bra olika! Denna donna från nedförsbackens palats har koll på läget..
L sa till mig i förbigående- skulle vi se filmen ikväll.. då menade han en av Johan Falks .. tror det var vapenbröder som lockade...
Sen gick jag och lade de två prinsessorna och när vi efter en stunds grufflade från unga Unander och några uttryckta önskningar från Elin om att unga Unander skulle vara liiite tystare så cdn om Lotta hördes så...
Frågar Elin - Hanna skulle inte du se filmen?
Hm? vilken film låtsades jag (!) Lura en 3,5 åring är ju ingen match!!.. trodde jag ja!!
Leif frågade om ni skulle se film, och du sa ja... ska du inte se den?
Näe jag är ju tokans trött nu så det orkar inte jag och kröp ner demonstrativt under täcket.. som var oootrooligt varmt där jag nu låg med mysbyxor och slit och släng t-shirt.
En kort stund senare kommer nästa svåra fråga.. rädda lögnen!!
Ska du inte byta kläder?
Öh... näe (efter ett kortare meningsutbyte mellan moralkärringen och skit i sammakärringen.)
Det är min pyjamas..
Hanna- varför spilde Leif upp vin till dig om du ska sova nu?

Ja vad säger man?
Men vi somnade alla tre och L fick hämta upp mig för filmvisningen.. bara för att jag skulle fortsätta sova framför tv:n..

Nu ska jag skriva klart mitt liggande protokoll från sista (mitt första) skolrådsmötet och sen ska jag älska med kudden.. sova tillbaka energin och skönheten som flagnat efter bröllopet!

Tack alla vänner för era kommentarer. kul när ni gör avtryck när ni hälsar "På"
MEn jag förstod inte den anonymas rullstols iaktagande..

Kort på min bragd i förråd utlovas och ja.. det kommer kanske mer kort!

Kram alla sköna vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar