tisdag 27 oktober 2009

Hahah underbara, underbara Vinter.. När kommer du? När får man se första snöflingan, skotta första snön, svära över första snövallarna, gnälla över förfrysna fingrar.. plumsa i nysnö.. beundra snögrottor och istappsras?


Ja du, alla årstider är väl underbara ... men vintern? Vette faan.. Jag tror jag gärna behåller hösten med all prakt och den växlande dystra väderlek!!!


Idag har jag vaknat under mörkaste mörker.. Åkte till mitt arbete.. Taggad inför i morgon få en av topparna kommer på besök, mitt bloggande har fått mig att inta en naturlig plats i gruppens språkrörs panel... så i morgon ska det mötas och nötas om vad vi vill förbättra, vilka brister vår arbetgivare har och hur man kanske ska kunna lappa till hål och energislösande moment!! Ska bli riktigt kul! FAktiskt! MEn det jag ville komma till är att nu när jag gick hem lyste solen med sin frånvaro och mörkret gjorde en skräckinjagande bra reklam för den årstid som komma skall!! Snart är det jul och då är det inte långt kvar till att det vänder... Men tills dess ska jag passa på att skriva önskelista, måla naglarna i krulliga färger, mysa framför brasan och äta mintpastiller och tugga på nån smältande smörkola! Ja och självklart beundra den härliga utebelsningen... ja och vart tog den vägen egentligen?? Lyser även den med sin frånvaro ;)


Har precis varit in på min underbara väns webbshop... Kika in ni också och känn lugnet, mys till bland lyktor och julkuddar... jag kan riktigt känna doften av hennes hem.. för det luktar alltid gott och hemtrevligt där hemma.. Och det luktar lika gott i hennes ny öppnade "gårdsbutik".. hon har nog nått knep !! Kan rekomendera luktagotthemsprejerna.. man sprejar lite lätt på gardiner osv för att få en ny FRÄSCH doft.. Perfekt vid panik städning.. Har jag behov av en sån?? Nä inte jag men det finns väl andra som har stökigt.. öh... eller kanske att jag använt den NÅN gång?!

God natt snikpiikers! Lav jo...
Jo BTW... hålen i tröjan är de problem som vissa personer skaffar andra genom att fuska sig igenom sitt arbete.. ju mer som slinker igenom och ju längre tid det tar innan geningarn avslöjas desst större blir hålen i tröjan.. ja menar ju mer man drar i tråden dessto större blir hålen.. En lagar tröjan och en annnan gör stora hål i den.. laganda.. teamwork.. rättvist? Nej och när det dessutom går ut över andras "betyg" blir det inte humor i längden? Svar på din fråga?
Och ja lite less är jag på vissa saker.. ;)
Håller med dig Ina.. jag har beslutat mig för att vara en "ängel" och se till att jag får "självhjälp" hihi..Eller att andra får chansen att få hjälp att lära sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar