fredag 16 oktober 2009

900 grader!!

Nio hundra graaadeeer du kan lita på mig du kan lita på mig!! Ja 900 grader är precis vad vi har i kåken! Karln har fått eldningsfnatt! Vi förbrukar lika mycket ved NU som när det var 20 grader kallt i vintras.. vi har fått ett alldeles eget eldningsfat i dimension big biiiig som kommer att formligen sluuuka ved, likt en gris i potatishinken!
Vi har ingen lampa i vedboden vilket för kvällen är mitt problem.. han eldar och jag lommar ut och hämtar ny ved som jag tänkt ha till lördagsmorgon då huset inte är liiika varmt.. och vips så gnager lågorna på sista klabben.. NUuu får det vara nOOOg.. Han får hämta sin egen ved i morgonbitti!! Hihi och jag tänker med ett förnöjt leende ligga kvar och dra täcket över näsan och inte kliva upp innan tårna tycker att det är behaglig temp i huset.. jag kommer demonstrativt att sträcka ut dem och känna efter, lite försiktigt så att säga... fram åt 10 är det nog värt att kliva upp, eller vad tror ni?!

Sen ska jag utnyttja min vänlige far genom att tvinga honom manövrera släpvagnen på bauhaus.. mer isolering, mer ytterpanel och ... dusch slang och nytt dusch munstycke!

Efter det lär jag svida om till mina röda snickar bysser och inta min nya yrkesroll.. den arga snickarn!!

Kanske om jag känner för det så blir det även ett par däckbyten.. men det tror jag att mina naglar får känna efter om dom vill!

Har gått och blivit lite "prusiluska" lik..nya naglar ..gelenaglar dyyyra naglar.. Cerisrosa naglar.. hihi inte likt mig men häftigt att få lägga lite pengar på mig själv och faktum är att jag trivs! Mitt nya liv har ju börjat.. sa jag att jag skulle i väg och träna med min goda vän Anna Anka... öh,..

Nu ska jag borda mig framför soffbordet, idoltv:n och godisskålen.. och gosa med mig dotter och dela kvällen med min underbara Make!

När pysen nattats ska vi dricka lite rövin och fortsätta mysa framför Johan Falk... spännande och ytterst förväntansfull då jag hört att alla filmer ska vara lysande!

Har fått ytterligare lite bilder från fotograf Emmelie Åslin!! Underbar tycker jag!!

Ha en underbar kväll mina vänner!!

6 kommentarer:

  1. Fasen vad snygg du är! Ja Leif var fin han oxå...:) En dag ni aldrig lär glömma...:)

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är:-)
    Hoppas ni har ved kvar tills vi kommer ner på tjädermiddag, annars ryker väll panelen....
    Cissi

    SvaraRadera
  3. Supersnygga!!! Vilka underbara bilder ni har!!

    SvaraRadera
  4. Guuud vilka bra foton!! Väntar med spänning på resten...
    Här hemma på 58:an är det Idol till Jörgens förtret, samt en del rödvin :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte jag såg en rullstol eller nått när jag lämande förra kommentaren...måste kolla igen =)

    SvaraRadera
  6. Japp, så var det...kanske det är dags att sluta intaga det röda guldet nu...

    SvaraRadera