fredag 27 november 2009

Åhååå...

Julglögg och mysigt främmande av lilla söta Lusia-Lisa och tomtenissen Oliver.. en nöjd och snabb liten rackar vid namn Elliot och två lagmot härliga vuxna ;)

Älsklingen jobbar som bekant till 18.00... så det var för mig att stressa hem och hajja läget.. S T Ä D A.. i all hast kikade en "dagis-pappa" in på en oanmäld visit och det var mindre lägligt då jag stod i begrepp att laga en idelös middag.. grund ingredienser... kyckling, inget mer.. hjärnkontoret återigen i produktionsstopp!! .. återfann mig rätt snabbt och kastade ihop en curry grej med lite äpple och till det några slevar ris.. funkade men var ju inte direkt någon gourmétmiddag ;)

Pappan satt sig till rätta vid det odukade middagsbordet medans det två lyckliga små tjejerna lekte sig mätta i T´s rum!

Jag slogs med mig själv, städa och vara mindre trevlig eller sitta ner och hoppas att han tog sin lilla tjej hem inom kort så att det fortfarande skulle finnas tid över för att STÄDA.. Kunde inte hålla mig utan försökte vara trevlig mellan spurterna till klädkammaren, helvetesrummet och soffan där all rentvätt låg vikt och staplad.. Mellan spisen och dukningan av middagsbordet..

Ja men hur det än det var så var jag klar med det mesta när Jenny och Fredrik entrade vårt slott..

Kvällen blev trots allt lyckad trost kraschningen av denna dagis pappa, säger inte att det var det minsta otrevligt men det var mindre tidslyckat så att säga.. Gillar besök och oanmälda sådana men iiiibland så blir man ställd och stressad ;)


Vi firade in det kalla vädret och nu väntas endast lite snö för att lysa upp vårat svart tråkiga höst mörker.. (inte det minsta tråkigt med att det är höst men det är liiite mysigare med vitt underlag ut så att det infinner sig lite julkänsla..!!


Vi drack Lucias chokladglögg, åt härliga tryfflar och avnjöt en korts stunds samtal.. Så var den korta härliga sociala stunden över och barnen intog trötthetsstassen och så upplöstes hela sällskapet och nu sitter vi här med Halva Nilsson-Karlssons paret och vår dotter ligger sött och sover, Leif och Fredrik njuter av en cognac och vi spekulerar i vem segraren i Idol kan vara..


Nä ni.. puss och kram, i morgons ska jag försöka besöka Hannas julmarknad! Men jag ska även försöka jobba en sväng, måla några bocks, pynta mitt yttre för förhoppningsvis en trevlig julfest på min mans jobb!!

Trevlig helg mina vänner!!

1 kommentar:

  1. Ska du på "Hannas hantverks" julmarknad? dit ska vi med hihi. kanske ses då :). kram på dig gumman. lääänge sen vi sågs

    SvaraRadera