söndag 15 november 2009

Huuur håller man oordning


Ja jag har ju turen att min mamma just blivit "frihertiginna." dvs pensionär..så hon har tid och lust att hålla en del i ordning i alla fall.. Men det är riktigt pinsamt när hon städat och så två dygn senare så ha orkanen svept igenom vår oskyldiga lya..

Ja .. jag bara undrar hur..

Men jag har hittat en härlig klä-slängar-ställning.. Jag ska göra en sådan.. nån gång..

Tack än en gång för att ni tar hand om oss, Goda grannar kan man inte få för många av!!

Appro på goda grannar... Inspelningen med Grannfejden och Aschberg har ställts in, ty vi har hittat en ypperlig lösning på vårat problem med garaget som snestegat sig in på grannmarken?!
Våra fd markägare kom förbi och vi var slutligen överrens och det löste sig till det bästa... hoppas nu bara att våra nya grannar är några goa och mysiga människor!!
Snickrat och snickrat.. inte jag men min svärfar, min man och min mans morbror.. jag har dock inte legat på soffan.. jag har snidat på bockar.. nu finns det ytterligare ett exemplar.. En shabby chic bock.. bild kommer...
I dag fick jag något bryt på min älskade dotter.. hon kommer in till mig när jag precis har duschat.. jag står och torkar mig.. Hon säger- mamma du har en lille bror i magen!?! Näeh säger jag lätt chockad.. (undrar var det kom från... ) Har pappa sagt det, frågar jag?!
Jae.. de ha han.. hur får lille bror plats?
Men ååååh jag har inte alls någon liten lille bror i magen, tok jänta! Jo det har pappa sagt! (det har han INTE, men hon vill gärna ha en lille bror som tydligen skulle få heta "kompis-Ella", vi försöker förklara för henne att man inte kan döpa honom till någon i den stilen.. han skulle bli retad.. Näe är det enda hon säger..)
Så slänger hon sin tutte demonstrativt och utbrister självsäkert- MEN JAG HAR SLUTAT MED TUTTE!!!! Men mamma, jag vet att det tar liiiiite tid innan lille bror kommer..
Ja men tjena.. känn ingen press, TUr att det finns små dyra hello Kitty datorer .. undrar om hon kan nöja sig med en sådan i typ ett-två år?
Ikväll ska vi bara mysa, jag ska bada och T och L ska läsa en saga och därefter ska hon soooomna... och sova så sött för sen ska mamma och pappa äta godis, sitta nära, nääära .. vi ska se på sista filmerna av Johan Falk.. Mmm ja vi måste ju sitta nära, jag är ju möööörkrädd!
Japp det är min och min familjs kväll.. vad gör ni...
Jo just det.. jag har sågat klart på min trädlampa.. återkommer med den! MEn den har potential att bli bra..återstår att se om slut resultatet blir så strålande som jag ser den i HUUUUUvudet!
Sov gott vänner!



1 kommentar:

  1. hej, i väntan på den där lillebror som aldrig kommer kanske lilla fröken behöver lite kläder, vi har rensat ut en uppsjö ur lilla frökens garderob.

    Skönt att det löste sig med tomten.

    Många kramar till er

    SvaraRadera