onsdag 25 november 2009

Dragna tänder och influensan..




I går var jag som sagt till tandläkaren.. kom lagomt försent, si så där hela 15 minuter.. ursäkt-stressad och vägvalet blev.. mot arbetet.. dvs fel håll.. Beslut av tandläkaren var att -ja men det är ju en visdomstand som är direkt ohjälpligt trasigt! Ja men vi drar den helt sonika!! hm..


Medans tårarna forsade ner från öga till öra och mina snyfftningar stegrade till hulkningar så sattes bedövning och tanden lämnade munnen ca en minut efter att han satte in verktyg.. Mycket smidigt och inte alls speciellt smärtsamt. Men jag var så oootroligt stressad och spänd så efter att jag torkat tårarna och betalat mina 700 kr för dragningen så satte jag mig i bilen för att åka på jobbet.. Ja men hej du.. tog väl tio minuter till innan jag samlat mig från nervernas psykochock! Men glad och uppfylld av en känsla av att vara den modigaste 30 åringen i mellan norrland (Ja jag nöjer mig med det ;) så klev jag senare in på jobbet.. Inte så att jag skrek ut min modighet men.. Åh.. jag kunde inte motstå att framställa mig som nästan jätte modig!




Angelica.. reta inte din man för att han är tandläkar rädd.. han är ju lite "barnrädd" också av hans blogg att döma ;)


OCh Maaarkus, jag förstår dig!! Men man blir barnsligt modig och stolt när man är klar!!




Innan lunch tog jag mitt andra mogna beslut, mitt första var ju att vända bilen mot tandläkaren.. det andre beslutet var att vaccinera mig mot scccchviin influensan! Jag ringde min kära grann"fru".. inge gift men hon får gå för det idag.. låter mycket bättre ;)


Hon och jag tog oss ut på travbanan för att låta en gravid kvinna med mycket mjuka och snälla fingrar sticka oss.. Ja det gick ju inte såååå lätt.. Jag kände några svimningsanfall under tiden vi köade.. för att vara exakt.. 3 gånger på en timme.. Sen tvingade jag C att sitta och hålla mina händer, prata lungande och få mig att fokusera på att inte tjuta av skräck.. Mascaran lagd innan vi gick dit så det vara bara att bita ihop .. vill ju inte förnedra mig själv inför några hundra människor som alla stod och väntade på att bli stuckna!! Inga skynken, inga skärmar.. det var bara att rulla upp ärmen och bita ihop!


Jag blev stucken om än liiite motvilligt och därefter satte jag mig mitt emot C när hon blev stucken och studerade det hela mycket ingående.. mycket intressant.. för nu var jag ju redan stucken ;)





I går kväll var jag lite öm, sov jätte dåligt i natt.. värsta natten på ja.. två år.. rullade fram och tillbaka, svettades, huden hettade och huvudvärk av konstigt slag..




I morse var jag inte nå vidare morgon pigg, huvudvärken satt fortfarande i och den finns kvar ännu.. Kroppen kliar, skulle vilja byta skin eller nått..


Armen är inte jätte öm, inte så öm som jag förväntat mig efter att ha hört andra som tagit den, men det kan ju vara möjligt att det förvärras, vore inte konstigt om jag hade ont för den delen.. så som jag spände mig!!




Dottern har fått sig en rejäl hosta.. djuphosta.. inte bli sjuk! Inte bli sjuk.. jag har inte tid med det! MÅste få komma in i mitt nya ärende slag, har haft många avbrott.. och snart känns det nog bara löjligt att säga att man inte kan.. ska ju ha hållt på med detta i 3 månader snart.. men sammanlagt har jag nog bara haft 1 månad osammanhängande!




KRam och go natt alla rara och underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar