onsdag 18 november 2009

sjuk eller bara gnällig?

I måndags gav jag upp coh gick hem i hopp om att min trötta förkyldning skulle bryta ut!! Ja och med huvudvärk och en trött kropp la jag mig framför tv:n med en kudde och mitt täcke. Mamma erbjöd sig att hämta lillan och jag packade plågat ihop en sova-över-väska till henne.. Kände mig överkörd av en taggig traktor eller ngt dyligt!
Mamma hämtade packningen, dotterdottern och jag somnade om.. sov, sov och sov.. vaknade pigg och med en ångest.. saknade liten, man träffas ju ändå så liite under veckorna så jag ringde och gnydde ngt om att hon måste återlämnas.. snälla mormor lämnade sonika tillbaka det dyrbara stycket treåring..
Ja men så skönt då! Vaknade på tisdag och kände mig si så där men inte sjuk så jag hade ju pallrat mig upp.. vilken tur att liten hade feber och inte låtit mig sova under natten.. plåster, packåsna eller ja.. liknelserna kan göras många men jag sov inte själv om man säger så ;)
Så Liten otålig och halv sjuk dotter satt sen nästan hela dagen i soffan och gnällde över vad hon ville ha och vad jag skulle hämta.. Vi åkte en snabbis till Ica och köpte vattenfärger och playdo lera.. Mycket väl investerade pengar för hon har suttit klistrad vid lillbordet, varvat mellan vattenfärger och leran.. Mamman nöjd! ;)

SÅ i går kväll märkte jag några små blåslikande prickar på hennes fötter och smalben.. i morse även på händer och på rumpan..
T säger efter att icke så tålmodigt snurrat och vridit på sin lilla kropp för att jag skulle få se alla ev prickar..-mamma du ska nog ringa till vårdcentralen nu, men jag vill bara träffa en EN doktor.. (lillgammalt må man väl säga och lätt förvånad över repliken med att det bara fick vara en doktor..(?)
Vi fick oss en tid på eftermiddagen... super..
T vägrade äta, hon sa att hon hade tappat två tänder så hon hade ont i munnen.. hon ville inte ens ha tutte, inget godis och inga kakor.. Hon hade såååå ont i munnen..
Väl på vår suveräna barnavårdcentral så konstaterades det att hon fått höstblåsor.. dom sätter sig på händer fötter och ofta i munnen..
Stackars liten..
MEn jag har kommit på en sadistisk men smart tanke.. Jag ska dra nytta av detta.. tuttarna ska spetsas med ngt surt som svider, vilket kommer att resultera i att hon inte kan suga på dem under någon dag, vilket kanske OM man har TUR innebär att hon slutar naturligt med de små rackarns tandställnings uppmuntrande satygen!
Hennes matintag i dag består av två skedar yoghurt, en halv banan och ett glas fanta.. Ja det var ju en gediger lista med näring..

Jag och grannfrun har slagit våra shopping nerver i hop.. En kort fika på Birsta, en storhandling på Willys.. socialt umgänge samtidigt som man gör ngt nödvändigt ont!

NU sova efter några obilgatoriska tårar till GREYS.. och några söta suckar från min MAN.. efter att han sett dom.. tårarna alltså!
Han ligger nu på spikmattan nedanför soffan.. hm.. sa jag att jag är hyresvärd för en liiiiiiten sadist.. Japp, det bor en liiiten liten jävul i min själ.. får sån lust eller det är nog kanske mer en tvångstanke.. hoppas jag ;) att kliva ner på honom, eller kickla honom lite så han vrider sig lite lätt.. Mmm.. Men så snäll och söt som jag är.. frun i huset så skulle jag självklart Aldrig göra det ;) men liiite lockande är det allt *Fniss..

Nu ska jag försöka få tag i min chefs nummer.. lyckas aldrig komma ihåg att föra över det från mailen på jobbe till nya mobilen.. så nu undrar dom nog varför jag inte infinner mig på arbetet.. Men så god anställd som jag är, lojal staten så har jag tagit med mig lite material hem för uppfräschning och ny lärande ;)

KRam alla goa!

2 kommentarer:

  1. Neo fick höstblåsor när han var ca 2 år, och då ville han ju såklart inte ha tutten i munnen, men sen när de försvunnit så frågade han efter tutten igen, och då svarade jag bara; Nä, kommer du inte ihåg hur ont det gjorde i munnen, strunta i tutten...och då var det klart! :) Kände mig lite hemsk som fick honom att sluta med den så tidigt, men jag tänkte att det var lika bra att ta chansen...

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det ett sorgligt avsnitt igår..
    Krya på lilla T!!
    kramen!!

    SvaraRadera