måndag 2 november 2009

Så var det måndag...




Helgen blev ju inte som vi tänkt! L blev ju på pickalurven på fredag kväll.. :) skrattade faktist åt karln när han averkade hela vägen i bredd när vi tog oss hem...



Lördagen var ju heligt vigd åt arbete då vi skulle få hjälp av en handfull vänner!! Men se ni.. L hade svårt att få behålla maginnehållet! Med en kräkande och stönande karl som byggledare var det kört! Arbetskraften tvekade därmed och vi avverkade en hel värdefull lördag med att göra... ingenting... jo vi hade trevligt!
Underbara UNDERBARA vänner! (ni är hjärtligt välkomna även nästa vecka ;)
Kvällen tillbringades kring matbordet där vi avnjöt en superb middag... tjäder, potatis, vin och bokstäver av de flesta varrianter... stora, små.. Men i det stora hela var det jätte trevligt och framför allt underhållande! Kvällen avrundades vid 03.30 och det var väl så där lagomt ;)

I dag har vi haft planeringsdag.. skulle man kunna säga.. vi har försökt ta fram konkreta förslag på hur man ska kunna få en trevlig och utvecklande arbetsplats. Inte svårt att samsas om vad vi behöver men dessto svårare att föreslå HUR vi kan nå målet! Många känner sig "bakbundna" och "små" och oväsäntliga.. Tur att vi har en bra chef. För första gången sedan jag började på mitt arbete kände jag att vi fick i alla fall ett gehör för hur vi mår och vad som borde göras..

Att alla är överrens om att vissa krav kanske inte är utformade på allra bästa sätt.. och att även våra chefer håller med om det och att det "gnälls" lika mycket om denna sak på samtliga lokala kontor!

i KVÄLL har jag satt fast delar av ;) spotarna under överskåpen i köket.. nu ska jag bara inhandla några detaljer för att det ska bli snyggt också ;)

Trött och trött.. nu sängen..

nått kort sen bröllopet har jag ialla fall lyckats få fram!


Go natt vänner!!

1 kommentar:

  1. Tack för en underbart lat och trevlig lördag ;-).
    Kan ju inte komma ner till helgen då jag jobbar, men som sagt det kommer att bli fler helger... Nu ska nog vi konsentrera oss på att få väggar på vårat bygge också, sedan får resten vänta tills våren:-)

    Ha det bra
    Kramar
    Cissi

    SvaraRadera