onsdag 4 november 2009

Deprimerad..



Jag morrar en sväng.. biter i hop.. fräser kort därefter för att sedan försöka ta tag i min svacka!!


Jaha.. ska det vara så här.. Är det här PMS? eller är det bara ren och skär livssvacka!?


Jag är inte riktigt säker men det finns en viss tråd genom "månaden".. det är bara det att den senaste tiden har ilska och nedstämdhet överskuggat många små och stora tillfällen.. Oja.. det är inget allvarligt men jag känner att det är lite trist att man inte kan kontrollera sina känslor bara för att det är en synisk och irriterande period i månaden ;S


I dag är en typisk dag då jag fått känna av hela mitt humör register! Morgonen började med ett morr.. dock kanske inte mitt fel HELT men till syven och sist är det ju jag som får en "fel"start på dagen! Vid frukost fikat lättar mina underbara kollegor upp min dag...




Efter frukost kan man "gå vidare" och efter att suttit och sniglat igenom nya kundskaper och nya ärenden som jag fattar halv sju av så kommer jag in i en behaglig lunk! MIn handledare som jag nu börjar greppa.. hon verkar mysigt cool och jag känner att hon ger mig guldpengar bara genom att visa sig, genom att hinta till mig när jag är osäker eller när jag tagit små sido spår.. Hon rätar upp mig med en ängels tålamod! Kommer nog att gå bra det här.. har fått ett hett tips.. att jag ska tänka mindre och bara köra på :)




Vid lunch återfinner jag mitt glad vanliga jag! Tänk om jag vore ekonomiskt oberoende.. så skönt.. men jag skulle med stor sannorlikhet sakna min kollegor, älskade som annonyma!




Vid eftermiddagsfikat så känner jag en ökad stress över att jag inte håller "mina mått" och lägger i en högre växel.. vilket irriterande nog resluterar i att jag gör en massa tok! Ja men då får man väl ta och städa efter sig själv och det är ju alltid lika kuuul!




När klockan tickar ikapp dagens slut på arbetsplatsen stressar jag hemöver och möts av min underbara dotter, min mamma och min pappa.. Pappa har kapat massor av spånskivor för väggar i förrådet.. mamma har putsat min/våra fönster.. utvändigt och invändigt! SÅÅåå skönt!!


Dotter har dock svalt den trasiga sågen och gnäller över ALLT som man kan tänkas gnälla över..


Nu börjar mamman (jag) också att gnälla.. tålamodet och känsloyttringarna sväller och svämmar över..


Känner mig frustrerad!! Pengarna som vi har räcker inte till... när vi väl får det att gå runt för tillfället så har ytterligare en ekonomisk last dumpats på uppfarten.. Lantmäteriet har nu en anmärkning då granntomten ska styckas av från våra fd markägares kvarvarande mark..


JApp.. garaget står enligt lantmäteriet en bit in på deras mark.. ja men kuuul.. då blev det tydligen en förrättning.. ja men det är ju en baggis.. ja men låt oss säga 15 papp!! Ja lugna puckar.. jag fick mig en svältlön från min arbetsgivare.. ett bidrag så att säga!!


L hans gamla arbetsgivare glömde tydligen att sätta ner nollorna på lönebeskedet, det trista är att dom uppenbarligen glömde att sätta in nollorna på kontot också.. eller så var det det dom INTE gjorde!! För nollor och minustecken finns och bli över för dom som är sugna på att ta över några???




Alla T´s dvd filmer är så pass misshandlade av en tjej med tuggummi i öronen att jag tog och slängde dem i dag.. billigt.. nu får hon önska sig filmer i julklapp!!


Dora..


Telle tubies


Alfons


Bamse


tecknade Pippi


Mamma Mu..




I kväll när jag mådde som sämst ringde L och frågade hur det var och om det var ngt som skulle inhandlas.. Han hörde min ynkliga röst och kom hem med två mysiga tidningar, tre godispåsar.. OJA.. han känner till mitt missbruk.. och jag älskar honom för att han förser mig med socker.. ibland.. när jag behöver det ;) Oj han hade även med en coca cola..


När han överlämnar påsen från statoil så kramar han om mig och T blir nyfiken på vad som döljer sig i påsen.. då det var en och annan godis snabbar jag mig att lägga undan den och berätta att det var några vuxen tidningar..


Nu trodde jag att det var lugnt med det!! MEn så hör jag en och annan snyftning från lillans rum!!


När jag kommer in så ligger hon under sitt Hello Kitty täcke och gråter..-Pappa handlade åt dig men köpte inget IIiiiiinget till mig.. Pappa handlade bara till dig och jag fick inget!! Snyft!!


Det som var än värre var att hon (iakttagande av mormor) stått brevid pappan som nyss kommit hem och väntat med stora ögon på att få sin kram.. mamman hade fått en påse med presenter och får därefter en kram.. kvar på golvet brevid men sneglandes upp mot sina föräldrar står en förväntansfull liten människa.. som snart känner sig sist i kön.. som känner sig utanför.. Så nu kände hon sig , ensam, bortglömd och dessutom inte först i kön!!!


ÅÅ mitt hjärta värkte.. stackas liten .. längtat efter pappan och ja vi VI glömde bort henne.. om än bara för en liten sekund men den sekunden skar henne mitt i kärlekscentrat.. mitt i ömhetsbanken.. SÅ nu är hon än mer älskad ;) Har nog varit in till henne tre gånger sedan sista Mamma mu muandet ljöd.. Hon sov!! Hon sover.. sötare än någonsin och ja.. det är skönt att få bekräftelse av att man har så mycket kärlek inom sig för sin dotter..



För er som alltid känt den kärleken så kan jag bara säga att jag blir överväldigad och överlycklig över att jag få möjligheten att känna denna känsla.. Ni som känner mig vet varför och vad jag menar..




Nu ska jag pussa lill prinsessan en gång till och därefter sätta mig tillrätta framför Greys!






2 kommentarer:

  1. Vilken prinsessa!!! Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Du skriver så bra Hanna så jag sitter här och gråter när du berättar om din kärlek till T! :-) Mysigt!! Kram Jenny K

    SvaraRadera