lördag 14 november 2009

tusen stenar ramlade från axlarna..

I eftermiddag fick jag mig ett underbart telefonsamtal.. Våra fd markägare ringde och meddelade att dom bokat med lantmäteriet för förrättning på tisdag.. SÅåå skönt för det innebär troligtvis att vi är överrens om att vi ska få köpa lös en bit mark.. och DET innebär att vi slipper garage problem.. och det i sig betyder att jag slipper sova med magont, huvudet snurrandes om hur vi ska hiiiiiinna allt och med gråten i halsen.. Hade inte orkat med ett sådant projekt.. Men så vände allt och vi får förhoppningsvis behålla vårat "svart-bygge"... ååå det känns såå himlars skönt!

Jag har jobbat i dag.. dödligt tråkigt måste jag medge.. var inte på humör och känner mig under isen.. förkyld och tröööött.. OCh i morgon är det söndag.. dagen innan måndag!!

Känner mig som askungen.. men jag har inga möss som hjälper mig.. Jag har däremot en älskad granne och väninna som ser till att bjuda ner oss på dukat-bord dvs slappar-middag för mig vilket alltid är underbart när man är tröttare än döden! (och ja .. hon är ju givetvis inte ensam som ängel.. hon har ju en härlig karl som kan han med..)
Mamma kan nog också få gå under ängelstämpeln.. golven rena , tvätten stryken och viken.. Pinsamt men Lovely!

Tack för era fina och hjärtliga kommentarer..
Jo jag känner Kristina.. det är hon som är grannen.. och Hanna, vi eller jag.. kommer gärna på marknaden.. Läängtar!

Kärlekarna, mamma och jag släpar fötterna ut tofflor och tränger på oss stövlar och regnjackor för här skas på middag!!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka mysiga människor du verkar ha runt dig!

    Men vad skönt med garaget, att det förhoppningsvis löser sig!
    På tal om mysiga grannar så har en bekant till mig som bygger hus värre otur som ni kan trösta er med. Han byggde ett tvåplanshus vilket var fullt tilllåttet men, då hans surkärring till granne som han aldrig ens träffat ringer och klagar hos kommunen och dom for ut för att mäta och se om det stämde så märker dom att väggliven är 10 cm för höga så, nu får han lyfta taket och sedan kapa väggarna 10 cm.

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej pussgurka! Hörru jag är bra nyfiken på dom där bockarna du snidar på. Den där shabby chic-varianten är jag spekulant på åsså kanske en svart ;)Är du piggelin nu förresten? Jag fick gå hem idag jag för jag mådde och mår fortfarande kyvens. Kram Sara

    SvaraRadera