söndag 8 november 2009

när vänner bryter upp..


Under våren och sommaren har många av våra vänner lämnat sin trygga tillvaro för att utforska livet utan sina respektive!! Och världen förändras för samtliga innblandade.. inte bara den närmaste familjen utan även för lilla mig!

Jag känner för båda, alla parter, jag vill inte.. vill tvinga tillbaka.. bara för att JAG inte ska mista min värld.. min idyll.. Men vad ska jag kunna göra för att få behålla mina molnpuffar orörda.. INGET.. och istället för att bara köpa förändringen så etsas min ångest fast och jag tvingar mig att försöka förstå och det är nog inte brist på förståelse utan mer egen självisk önskan om att mina "favorit" par ska finnas kvar för evigt!!
MÅnga många av vännerna är dom vackraste och mjukaste vänner man kan tänka sig .. och att inte få behålla dem nära på ett sätt som likt en obruten förpackning med kärleksnäring.. GÖR ONT!!
I dag känner jag mig liiite under.. jag har fått lite kritik som jag kanske inte trodde att jag skulle få och då springer tankarna iväg och jag försöker hitta en ursäkt..
Behöver jag verkligen ha en ursäkt för att önska, tycka eller känna så som jag gör.. det innebär inte att min respekt för mina vänner är mindre bara för att jag inte håller med, inte känner lika eller vill att vardagen ska ändras i från känd till okänd!!

Dagen har i det stora hela gått ut på att skruva skruvar i OSB skivor i rätt reglar och hålla mannen på gott humör.. dvs fixa mat innan han kommit på att han behöver mat.. på så sätt håller man tydligen humöret i skick ;) själv är jag ju rena raka linan.. hehe eller not.. men just i dag är det ju inte en sån dag för min del så jag kanske kan hålla mitt tålamod och mitt humör på rätt sida moralen ;)

Imorgon är det mÅÅÅÅÅNdag igen.. övertid, tråkig matlåda, härliga vänner, svåra ärenden som jag inte fattar ngt av.. ja underbart.. det är alltså 114 timmar kvar till helgledighet.. Jo men det går ju huuur snabbt som helst.. haha och sen kan man njuta av 63 timmar ledigt!!

Nej ni.. nu till mys film..
OCh så kom Polly...

(Bilden ovan är "snodd" från Lovinglivning.se)

3 kommentarer:

  1. Tack snälla! Slitit har vi definitvt gjort och vissa gånger har det kännts som att nu ger vi upp, vi bränner upp skiten men, på något konstigt sätt så kommer motivationen alltid tillbaka! Så ni har också problem med tomtgränsen? Vi med! Våran granne har norpat en bit av våran tomt men, det löser sig säkert!

    Hoppas du haft en bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du tänker o kan bara hålla med.. Bara att hoppas på att "favoritparen" får bestå ett tag till men det finns ju inga garantier.. O livet är kort så det gäller att se till att man är lycklig..
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men fy vad jobbigt med garaget.

    Nu funkar receptet iaf!

    SvaraRadera