söndag 29 november 2009

bööörnouts and julfest

VI var bjudna på min mans företagsjulfest! Spännande, lite nervöst (man känner ju ingen och har inte en susning om klädkoder i nya sällskap, bikersbruttor och säljar fruar.. vilken salig blandning...) men framför allt oootroligt häftigt! Festen hölls i "garaget" och brudarna var en salig blandning av chicka och trevliga sorten..
VI hade jätte trevligt och trots att sånghäftena var av den mindre rumsrena sorten och åldern på fest deltagarna var mellan 20-70 så tror jag att alla hade humor nog att finna det hela underhållande ;)
Underkvällen serverades det jätte god mat och musiken spetsade tillställningen då Svän Winters och hans kapell livad upp och väckte allas lilla som stora rocknerv! Min man fick en psykos och trodde att han var en riktig ROCKSTJÄRNA.. han provade tricket med stolwaking.. dvs man tar en foten på sitsen och den andra på stolsryggen och går vidare genom att vicka ner stolen (någon som fattar vad jag menar?) och så är tanken att man ska få det att se lite coolt och grasiöst ut.. Coolt? Nej!! Grasiöst?... N E J.. Min MAN låg så att säga som en ned sparkad blek planka raklång och stel på rygg.. Han måste nog öva liiite.. Eh.. Eller så är han väldigt lycklig övar att han inte krossade svanskotan IGEN!! Ja .. coolt?
Min man var inte den ende som ville verka liiite cool.. Det fanns gott om lyckliga pojkar i den stora garagebyggnaden.. Vad sägs om att bööörna liiiiiiite med en HD likande motorcykel för si så där 150-200papperslappar.. Första gången jag varit på en julfest där det luktat bräntgummi i massor..Intressant och inte det minsta tråkigt!! Även jag fick hoppa upp på den stora leksaken för stora killar.. (Lova att inte säga till L det jag erkänner nu.... Jag blev nog lite HD-k-t.. skulle vara häftigt att glida omkring med en snygg svart HD.. Hmm..men får L reda på detta blir vi ruinerade för då går han raka vägen till mc affären och köpa en.. )
Vi eller rättare sagt jag var jäääätte sugen på att entra stan och gå på nån krog, men övriga ville hem och sova i stället..
Men när jag för en gångs skull orkar hålla igång och är på party humör så "sviker" resten.. så det var bara att packa sig in i bilen och resa hem! Suck.. fatta hur länge det dröjer tills nästa gång som jag klär på mig partystassen!!
I morse vaknade vi .. ja morse var det inte utan lunch.. 11.58 vaknade jag och det var såååå skönt att få sova ut utan att ha massa måsten att göra..
Dottern återfanns i huset vid 16 tiden och lilla familjen åt en mycket lyckad taco middag..Sen överraskades dottern med tre nya nättekiperingar.. Ett nattlinne med lila elefanter på , en korallblå pyjamas med en apa på och EN Bilar pyjamas.. Hon somnade som en överlycklig liten 3 åring.. Hon blir såå stor, har slutat med tutte, välling och vill höra sagor om drakar som är så kissnödiga och letar toaletter när hon ska borsta tänderna.. Hon börjar få riktigt långt hår och övar luciasånger för fulla muggar! Hon är världens bästa!

Nu ska jag sova!
KRam på er!

2 kommentarer:

  1. om 1,5 månad får du iallafall ta på dig partystassen. Men den bör gå i rosa, turkost, axelvaddar och massor med plastarmband. Hoppas verkligen att du är på humör då. Ses i januari!

    Kan man inte få se lite bilder på den stora damen, var så länge sedan

    SvaraRadera
  2. Ja, du måste helt klart prova den!

    Gud vilken söt kommentar om din dotter, vad jag skrattade!

    Har du hunnit julpynta något då?

    SvaraRadera