lördag 7 november 2009

Hejsan.. i dag .. IDAG har jag varit produktiv.. här har städats, utemöbler har blivit lastade på förrådsvinden, vedboden har rensats på slängbart, släpkärran har släpats till tippen.. återvinning..eh.. Jodå! Och vet ni vad.. baaaa det var en farbror som slängde en sååååå ful guldlampa.. men vid andra blickkastningen såg jag... att den hade varit gudomligt snygg om man sprejat foten SVART.. buhu.. MEn man får ju inte ta saker som redan är kastade!! Sååå snygg att jag redan har möblerat in den i vardagsrummet.. så nu blir det till att loppis leta efter en styggelse till lampfot för att förgylla vårt hem, kan helt enkelt inte släppa den!!!!!

Efter tippbesöket så fick vi akut stanna mitt MITT på bron.. Japp det var vi som stoppade upp hela flytvägen till Alkatrass..haha.. stödhjulet hade glidit ner.. JO det är sant.. (Såg iof inte när pappa lyfte upp det hemma.. men det låter troligt då ditvägen gick smidigt likt ett ekorrhjul.. medans hemfärden höll på att skaka oss av bron.. Så mitt på bro fick vi knappa in varningsblinkers och spatsera ut.. eller eh.. inte jag för jag tycker kanske att det är liiiite pinsamt.. så medans pappa gick ut så kröp jag i hop i framsätet och låtsades att jag inte satt i den silvriga skodan!! Vet inte hur pass bra det gick men jag skrattade gott åt det när jag kom hem..

Jag spikade sen fast fasad plankor under fönstret på förrådet, manipulerade pappa till att visa hur man gör i trånga utrymmen.. han åtog sig genast att spöna in i garagehörnet.. hehe..
Ja ja.. tro inte att jag smet från arbete bara för att jag lurade pappa till att jobba.. nej nej då.. jag skottade singel och arrangerade lite ideér vid "rätta" ingången som INGEN använder.. Konstigt.. ja eller nja.. lervällingen kontra stor entretrappa? Entretrappan går tydligen hem i alla lägen.. så VÄlkommen in i vårt hjärta-tvättstugan eller som L säger, helvetet avgrund!!
Men som sagt.. jag fick lite tips tagna från Hannas blogg.. ska länka dit bara jag fattar hur..
En korg med björkved, jätte fint.. spetsat med lite enris och nypon..


Efter att jag slitit ute i regnet en hel dag så packade jag ihop lilla älsklingen och lät henne följa med mamma och pappa hem..
Glömde jag att berätta att min älskade mamma uppmärksammat att jag var lite kraschad i onsdags.. och att hon därför lät städa hela vårt hus, torkat alla golv, putsat alla fönster, diskat all disk som låg lämnad i diskhoon.. JA hon hade även tvättat och strykit alla skjortor.. Åh att hon inte gör det för pengar.. hon skulle bli riiik för hon är effektiv, väldigt noooga och det resulterar i ett oklanderligt resultat..

Pappa och jag har ju några bockar på G.. har provat en i svart.. finns till försäljning för den som är intresserad!
Kommer att finnas i högblank i färgerna svart, vit och klar röd!
När vi gifte oss fick vi en liten udda present.. Kärleks nycklar.. Tro mig dom är inte helt oanvända.. för efter giftemålet har vi börjat kommunicera på mycket HÖG nivå.. lite spännande när ett förhållande utvecklas ..
ÅÅå efter att vi städat, arbetat och pysslat med turschpennor och pärlhalsband så lämnads alltså T till mormor och morfar och Jag åkte in till Birsta för att handla lite onödiga finurliga elpryttlar.. En rooosa cd spelare till T--- från Tomten ;)
VI tog oss en snabb sväng på Ica och hem för att laga super middag.. en middag på tumanhand!!
Maten var supergod och ja.. till maten avnjöts en vällagrad coca cola... vs kall öl..

L åkte ner till grannarna och lånade de två sista filmerna i Johan Falk serien.. Snopet när det var ngt fel på ljudet.. så nu har vi inget att kika på.. men ja.. man får väl hitta på ngt annat..
Bada kanske? Kandilabern står preparerad med nya ljus och Ilonas doftsprej gör susen.. SÅ.. vi överlever nog ;)
I morgon ska det isoleras färdigt ute i förrådet innan vi sätter igång med innertaket!! Mycket att göra och ja.. det tar aldrig slut ;)... men det gör pengarna... snart!!
Nä ni.. nu åter till romantiken..

Trevlig kväll på er!!


4 kommentarer:

  1. Vilka fina bockar ni gjort! Hur stora är dom?
    Pris? Blev jättesugen på en =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är så himla effektiv Hanna! Helt otroligt vad duktig du är. Önskar jag kunde få hälften av din energi.... Pust, från en trött 2 barns mamma. ;-)

    Kram Jenny K

    SvaraRadera
  3. Vilka söta bockar och maten såg underbar ut!

    SvaraRadera
  4. Hej Hanna!
    Du är oerhört duktigt på att skriva, underhållande läsning:)

    Julbockarna är superfina. Även jag undrar över storlek och pris på en i färgern svart.

    SvaraRadera